ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 359
  • بازديد ديروز : 75
  • بازديد کننده امروز : 74
  • بازديد کننده ديروز : 50
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 0
  • بازديد هفته : 713
  • بازديد ماه : 1,635
  • بازديد سال : 11,560
  • بازديد کلي : 58,589
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 18.224.62.105
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

تمایل به مهاجرت از طریق تحصیل به کشورهای رتبه دار در حال افزایش است که همین مورد باعث مقایسه تحصیل انگلستان و سوئد نیز شده است. تحصیل در هر دو کشور سوئد و انگلستان برای اتباع ایرانی بصورت رایگان نیست. دانشجویان در هردو کشور ملزم به پرداخت شهریه هستند. کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات مفیدی از تحصیل در رشته های پزشکی در کشورهای سوئد و انگلستان در اختیار دانشجویان نیز قرار می دهند.

سیستم آموزشی در کشورهای انگلستان و سوئد بسیار متفاوت است. بطور مثال در سوئد دانش آموزان از سن 7 سالگی و در انگلستان از 5 سالگی وارد مدارس می­ شوند. تفریح و سرگرمی در مدارس سوئد از اهمیت ویژه ای برخوردار است در صورتیکه در  انگلستان دانش ­آموزان بیشتر به خواندن و نوشتن تشویق می­ شوند و تفریح آن ها مساوی استراحت هست. دانش آموزان در سوئد باید تمام برنامه ها را از جمله صرف غذا، ورزش، استراحتشان و بموقع صورت پذیرد. این دانش آموزان در سوئد از 2 روز تعطیلی در هفته برخودار  و می­ توانند به تفریح و سرگرمی در خارج از مدرسه بپردازند.

تفاوت تحصیل در مدارس انگلستان و سوئد

میزان شهریه تحصیل از مهم ترین تفاوت ها میان مدارس انگلستان و سوئد است. شهریه های مدارس انگلستان بیشتر از سوئد می­ باشد، مدارس سوئد بر طبق یک سیستم هزینه ای از دانش ­آموزان شهریه نمیگیرند و میزان شهریه تحصیل دانش ­آموزان توسط دولت سوئد نظارت می­ شود تا همه دانش آموزان شهریه ای مناسب پرداخت نمایند.

دانشگاه های انگلستان و سوئد

در مقایسه تحصیل انگلستان و سوئد در دانشگاه ها باید اینطور بیان نمود که تمامی دانشگاه های سوئد و انگلستان از کیفیت آموزشی بسیار مطلوبی برخوردار هستند. امکان مبادله دانشجویان بین المللی در برخی از دانشگاه های سوئد وجود دارد و دانشجویان نیز با انتخاب این دانشگاه ها می ­توانند در این برنامه شرکت کنند. دانشجویان در دانشگاه های سوئد امکان انتخاب در 100 دوره آموزشی در مقطع کارشناسی را دارند که همگی این دوره ها به زبان انگلیسی ارائه می­ گردد. ناگفته نماند که مقطع کارشناسی در سوئد به مدت 3 سال است.

دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد باید به مدت1 الی 2 سال و در مقطع دکترا به مدت 4 سال تحصیل نمایند. دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا بطور میانگین 80000 الی 140000 کرون در سال پرداخت می­ نمایند. شهریه های تحصیلی در کشور انگلستان بیشتر از سوئد است اما دوره های آموزشی در انگلستان کوتاه تر هستند به نحوی که در مقطع کارشناسی به مدت 3 سال و در مقطع کارشناسی ارشد به مدت 1 سال به تبه طول می انجامد. دانشگاه های انگلستان تنها به دانشجویان بومی انگلستان و دانشجویانی که خارج از اتحادیه اروپا به این کشور سفر نموده اند وام تحصیلی اعطا میشود. بدین ترتیب دانشجویانی که خارج از اتحادیه اروپا مهاجرت تحصیلی به انگلستان دارند از دریافت کمک هزینه در این کشور برخوردار نمی­ باشند.

بررسی و مقایسه تحصیل انگلستان و سوئد

تمامی دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در کشورهای سوئد و انگلستان را دارند می بایست در ابتدای امر روند درخواست پذیرش به دانشگاه های مورد نظر خود در هریک از این کشورها را ارسال نمایند. دانشجویان باید تمامی مدارک لازم برای پذیرش در انگلستان را برای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان به سفارت این کشور تحویل نمایند. در مقایسه تحصیل انگلستان و سوئد می­توان اینطور بیان نمود که گرچه هزینه ها در کشور انگلستان در مقایسه با کشور سوئد بیشتر است اما دانشجویان در مدت زمان کمتری نیز می ­توانند تحصیلات خود را به اتمام برسانند.

هزینه های تحصیل انگلستان و سوئد

تحصیل دانشجویان اتحادیه اروپا در کشور سوئد بصورت رایگان است اما دانشجویانی که خارج از اتحادیه اروپا برای تحصیل به این کشور سفر نموده اند. باید سالانه 80 الی140 هزار کرون جهت تحصیل در دانشگاه های سوئد پرداخت نمایند. دانشجویان جهت تحصیل در دانشگاه های انگلستان بسته به دانشگاه دانشجو و رشته تحصیلی وی شهریه های متفاوتی را پرداخت می ­نماید.

اما بطور متوسط دانشجویان در مقطع کارشناسی 10 الی35 هزار پوند در سال به دانشگاه های انگلستان پرداخت می­ نمایند با اینکه شهریه های تحصیلی انگلستان نسبت به سوئد بیشتر می ­باشد، اما طول دوره های تحصیلی در دانشگاه های انگلستان کم می باشد. هزینه های زندگی در کشور سوئد را 860 الی 970 یورو در ماه می باشد در حالیکه هزینه های زندگی در انگلستان 12000 الی 22000 پوند در سال است. بطور کلی در مقایسه تحصیل انگلستان و سوئد هزینه تحصیل و زندگی در انگلستان بیشتر از سوئد تخمین زده شده است.

مقایسه تحصیل انگلستان و سوئد

رنکینگ و اعتبار دانشگاههای انگلستان و سوئد

در مقایسه تحصیل انگلستان و سوئد اگرچه هزینه های تحصیلی در انگلستان بالاتر از سوئد است. اما دانشگاه های انگلستان از اعتبار بالاتر نسبت به دانشگاه های سوئد در سطح جهان برخوردار می­ باشند. دانشجویان با تحصیل در دانشگاههای انگلستان از شانس بسیار بالایی در استخدام در سایر کشورها برخوردار خواهند بود.

دانشجویانی که تحصیلات خود را در سوئد به اتمام می­رسانند، نیز می­ توانند در خاک سوئد ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری سوئد تبدیل نموده در حالیکه دانشجویان در انگلستان برای انجام کار بعد از تحصیل در انگلستان باید ابتدا به کشور مبدأ خویش بازگشته و پس از اخذ ویزای کاری این کشور به انگلستان مراجعت نمایند. با توجه به تمامی موارد بالا در مقایسه تحصیل انگلستان و سوئد دانشجویان با تحصیل در دانشگاه های انگلستان براحتی می ­توانند در بسیاری از مشاغل در کشورهایی همچون کانادا، سوئیس، آلمان و آمریکا درخواست کار نمایند.

هزینه های زندگی در انگلستان و سوئد

دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا علاوه بر پرداخت شهریه تحصیل در سوئد باید هزینه های زندگی در این کشور را نیز در نظر داشته باشند. زیرا هزینه های زندگی در کشور سوئد، مراتب بیشتر است. هزینه زندگی دانشجویی در شهرهای مختلف سوئد با یکدیگر متفاوت است بطوریکه این هزینه ها در شهر استکهلم 1200 یورو در ماه و در شهر اوپسالا 950 الی 1100 یورو برآورد شده است.

اما هزینه تحصیل و زندگی در انگلستان از سوئد بالاتر می باشد، با این حال تحصیل در هر یک از کشورهای فوق الذکر با مزایا و معایب مختلفی روبرو است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توصیه می ­نمایند تا دانشجویان تنها با بررسی میزان هزینه ها تصمیم گیری ننمایند و تمامی موارد بیان شده را در نظر بگیرند.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


☎️  ده خط ویژه موسسه :

02126705356

📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 

 vipvisaa

🌐 سایت های ما : 

www.emigrationplus.com

www.parsmohajerat.com

www.emigrationpars.com

www.mohajeratbama.org

www.iremigre.com


 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه


➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


#موسسه_سفیران_سروش_سعادت

#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 

#مقایسه_تحصیل_انگلستان_و_سوئد

#مهاجرت_اروپا_بهار

#safiran_soroosh_saadat

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده