ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 306
  • بازديد ديروز : 90
  • بازديد کننده امروز : 230
  • بازديد کننده ديروز : 44
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 1
  • بازديد هفته : 1,162
  • بازديد ماه : 604
  • بازديد سال : 10,529
  • بازديد کلي : 57,558
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 13.58.137.218
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

شرایط ویزای کار اتریش برای ایرانیان یکی از مهم ترین مسائلی است که بسیاری از هم وطنان جویای کارمان در پی آن هستند و این راه را دنبال می نمایند. همه ساله افراد فراوانی از تمام کشورها و از جمله از کشور خودمان خواستار مهاجرت به کشورهای دیگر هستند. این مهاجرت، بر مبناهای مختلفی صورت می پذیرد. مهاجرت بر مبنای کار، یکی از پرطرفدارترین و مهم ترین انواع مهاجرت است. در این راستا، کشورهای برتر دنیا، جزء مقاصد اولیه برای این قبیل مهاجران هستند.

کشور اتریش، یکی از مقاصد مهم مهاجران به منظور کار و تحصیل در اروپا است. بسیاری از ایرانیان نیز خواستار مهاجرت به این کشور اروپایی و کار در آن هستند. اما همچنین برای بیشتر آنان سوالاتی وجود دارد. این که آیا دولت اتریش چنین ویزایی به آن ها می دهد و اگر جواب مثبت است، شرایط ویزای کار اتریش برای ایرانیان چیست و آیا آن ها می توانند در اتریش به کار برسند. مشاوران خبره ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تجربه چند ساله در این زمینه، شما را در جریان شرایط ویزای کار اتریش برای ایرانیان قرار خواهند داد و کمک می کنند که بتوانید آن را به دست آورید.

مهاجرت به اتریش از طریق کار

اتریش کشوری در مرکز اروپا است و پایتخت آن شهر وین است. این شهر چند سال پی در پی به جهت استاندارد بالای زندگی در آن، بهترین شهر جهان شناخته شد. کشور اتریش با کشورهای مجارستان، جمهوری چک، اسلونی، اسلواکی و سوئیس همسایه است. ثبات سیاسی و اقتصادی بالایی در این کشور وجود دارد. اتریش از لحاظ علمی و اقتصادی و تکنولوژی دارای وضعیت بسیار مطلوبی است. در این کشور نرخ بیکاری نیز پایین‌تر از 5 % است.

در مورد شرایط ویزای کار اتریش برای ایرانیان باید عرض کنیم که این کشور همواره موقعیت‌های خوبی را داراست. از لحاظ تهیه مسکن و هزینه‌های زندگی و شرایط کاری وضعیت خوبی دارد. بنابراین مهاجران زیادی قصد دارند که از سراسر جهان برای یافتن شغلی مناسب به این کشور مهاجرت کنند. در واقع از این طریق، آینده‌ خود و فرزندانشان را می‌سازند.

اقتصاد و بازار کار اتریش

اتریش دارای اقتصاد قوی و با ثباتی می باشد و شرایط ویزای کار اتریش برای ایرانیان فراهم است. از یک سو، نرخ رشد اقتصادی در این کشور بالاست و از سوی دیگر، نرخ تورم و بیکاری بسیار پایین است. این اقتصاد پویا، حتی قابلیت جذب و پذیرش نیروی کار خارجی را هم دارد. اما البته دولت اتریش، این نیروی کار خارجی را به صورت حساب شده و گزینشی می پذیرد.

دولت اتریش قوانین مهاجرت کاری را به گونه ای تنظیم کرده است که نیروی کار ماهر و متخصص خارجی که خواستار مهاجرت به این کشور هستند، بتوانند وارد این کشور شده و مشغول به کار شوند. درهای بازار کار اتری همواره برای افراد با مهارت بالا با است. اما افرادی که تخصص و تحصیلات ندارند و با زبان خارجی نیز آشنا نیستند، این ها جزء افرادی نیستند که اتریش پذیرای آن ها باشد و درهای خود را به روی آن ها بگشاید. دولت اتریش، این متقاضیان کار در اتریش که دارای مهارت و تخصص هستند را از طریق سیستم امتیاز دهی جذب می کند.

بررسی شرایط ویزای کار اتریش برای ایرانیان

براساس قانون اتحادیه اروپا چنانچه شرکت و یا ارگانی به نیروی کار نیاز داشته باشد باید 3 ماه در داخل کشور آگهی بدهد. پس از این مدت و در صورت نیافتن نیروی مناسب در داخل کشور، دوباره باید آگهی دهند. این‌بار باید 3 ماه در اتحادیه اروپا آگهی بدهد. پس از آن اگر باز هم نیروی کار مناسب پیدا نشد، می‌توان از خارج از اروپا نیز نیروی کار متخصص آورد.

این مسیر خیلی سخت است و تقریبا بعید است که نیرویی خارج از اروپا بتواند برای کار وارد اتریش شود. بنابراین کشور اتریش ویزای جدیدی را برای نیروهای متخصص خارج از اروپا بنا نهاده است. براساس این ویزا متقاضیان می‌ توانند به مدت 6 ماه وارد اتریش شده و به دنبال شغل مربوط به تحصیلات و تخصص خود باشند. تا هنگام یافتن شغلی مناسب، همراهان (شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال می‌شود) حق ورود به کشور را ندارند. چنانچه شغل مناسب یافت شد و قرارداد با کارفرما امضا شد مدارک جهت اجازه کار به اداره کار تحویل می‌ شود. پس از تایید مدارک و طی کردن مراحل قانونی، کارت اقامت با نام کارت قرمز-سفید-قرمز صادر خواهد شد. پس از این قضایا خانواده وی قادرند به او ملحق شوند.

امتیازدهی ویزای جستجوی کار اتریش

صدور ویزای جستجوی کار و شرایط ویزای کار اتریش برای ایرانیان امتیازبندی است و متقاضی دریافت آن باید بتواند از 100 امتیاز حداقل 70 امتیاز را کسب نماید. امتیازدهی ویزای جستجوی کار اتریش به طریق زیر انجام می‌ پذیرد:

امتیاز مورد امتیاز گیرنده توضیحات
حداکثر 40 وضعیت تحصیل متقاضی باید حداقل مدرک کارشناسی را داشته باشد.
حداکثر 20 سابقه کار متقاضی باید حداقل 3 سال سابقه کار ترجیحا با بیمه مرتبط با رشته تحصیلی داشته باشد.
حداکثر 10 مدرک زبان متقاضی باید حداقل مدرک A2 زبان آلمانی و یا نمره 5/5 آیلتس داشته باشد.
حداکثر 20 وضعیت سن

کمتر از 35 سال معادل 20 امتیاز

کمتر از 40 سال معادل 15 امتیاز

کمتر از 45 سال معادل 10 امتیاز

حداکثر 10 تحصیل در اتریش در صورت داشتن تحصیلات در اتریش

اقدامات پس از ورود به اتریش

بعد از اخذ ویزای کاری و ورود به اتریش، اولین کاری که باید انجام پذیرد، خرید سیم‌کارت است. شخص باید فوری خودش را به شهرداری منطقه معرفی نماید. پس از آن باید در یک بانک اتریش حساب باز کند. اپراتورهای گوناگونی برای ارائه خدمات همراه وجود دارد. در صورتی‌که سیم کارت مورد نظر را از فرودگاه تهیه نکردید می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای به نام Tabak خریداری نمایید. هزینه خرید سیم‌کارت در اتریش حدود 10 € می‌باشد. براساس قانون، شخص بعد ورود به اتریش یا بعد جابه‌جایی منزل، باید محل اقامتش را به شهرداری بگوید. این کار را باید نهایتاً تا 3 روز انجام دهد. برای اعلام آدرس خود نیاز به تأییدیه خواهید داشت. این تأییدیه از طرف صاحبخانه و یا مدیریت خوابگاه دانشجویی به شما داده می‌شود.

شرایط ویزای کار اتریش برای ایرانیان

هزینه‌ های زندگی در اتریش

هزینه اجاره منزل بسته به شهر و منطقه متفاوت است. به طور میانگین مبلغ اجاره در شهر وین حدود بین 15 تا 20 € بابت هر مترمربع می‌باشد. خانه‌ها به صورت مبله می‌باشند و اکثراً لوازم اصلی زندگی مانند اجاق گاز، لباسشویی، تخت خواب، مایکروویو، یخچال، تلویزیون، مبلمان و مانند آن را دارند. معمولاً حدود 2 تا 3 ماه هم پول پیش بابت اطمینان از نگهداری صحیح وسایل در ابتدای قرارداد دریافت خواهد شد. آن مبلغ پس از پایان قرارداد بازگردانده خواهد شد. قرارداد اجاره در اتریش معمولاً طولانی‌مدت از 1 سال تا 3 سال است. برای اجاره جایی به مدت کوتاه، می‌توان از پانسیون‌هایی که برای همین هستند استفاده کرد. همین‌طور می‌توان با افرادی که در جستجوی همخانه هستند قرارداد هستند.

افتتاح حساب بانکی در اتریش

برای افتتاح حساب در بانک، علاوه بر مدارک حق اقامت قانونی، مدرک استقرار را نیز باید به بانک تحویل دهد. معروف‌ترین بانک‌های اتریش برای افتتاح حساب Austria Bank ، Erste Bank و BAWAG می‌باشند. اما به غیر از این‌ها بانک‌های دیگری هم وجود دارند. باز کردن حساب بانکی دانشجویی (در صورت دانشجو بودن) کار بعدی است که باید پس از ورود انجام گیرد. در مورد مدارک مورد نیاز، بانک شما را راهنمایی می‌کند.

قراردادهای کاری در اتریش به طور بلند مدت هستند. قراردادهای سالانه همانند ایران اصلا وجود ندارد. این موضوع، امنیت شغلی افراد را تضمین می‌کند. حتی در رکود اقتصادی اتریش، کارمندان 80% از حقوق دوران بیکاری خود را دریافت نمودند. ادار‌ه‌ ای در اتریش به نام AMS وظیفه دارد که برای اتباعی که کار خود را از دست داده‌اند کار پیدا نماید. فرهنگی در میان مردم اتریش جا افتاده است که بیکار بودن و استفاده از حقوق بیکاری موضوعی ناپسند است.

در این مقاله اطلاعاتی در مورد شرایط ویزای کار اتریش برای ایرانیان سخن به میان آوردیم. اکنون عزیزانی که قصد مهاجرت به اتریش را دارند می‌توانند از راه‌های گوناگون عمل نمایند. مثلاً سرمایه‌گذاری در اتریش، تحصیل در اتریش رایگان، اقامت اتریش از طریق خرید ملک و کار در اتریش و غیره. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در هر مرحله از کار برای مشاوره و پاسخگویی به سوالات شما آماده است.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


☎️  ده خط ویژه موسسه :

02126705356

📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 

 vipvisaa

🌐 سایت های ما : 

www.emigrationplus.com

www.parsmohajerat.com

www.emigrationpars.com

www.mohajeratbama.org

www.iremigre.com


 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه


➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


#موسسه_سفیران_سروش_سعادت

#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 

#شرایط_ویزای_کار_اتریش_برای_ایرانیان

#مهاجرت_اروپا_بهار

#safiran_soroosh_saadat

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده