ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 156
  • بازديد ديروز : 75
  • بازديد کننده امروز : 58
  • بازديد کننده ديروز : 50
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 0
  • بازديد هفته : 510
  • بازديد ماه : 1,432
  • بازديد سال : 11,357
  • بازديد کلي : 58,386
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 3.133.139.105
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

ایده تحصیل دکترا در اسپانیا در سال 2019 بدون شک فرصتی عالی برای تحصیل در یکی از محبوب ترین کشورهای اروپایی محسوب می گردد. تحصیل دکترا در دانشگاه های معتبر جهانی و مجهز اروپایی از رویایی سایر دانشجویان محسوب می شود که نباید از این فرصت تحصیلی به راحتی چشم پوشی کرد. دکترا در اسپانیا را با توجه به شرایط این کشور مخصوصا شرایط نظام آموزشی آن را می توان گزینه مطلوبی دانست.

کشور اروپایی اسپانیا از سطح استاندارد و بالایی در نظام آموزش عالی بهره مند است. هزینه تحصیل در این کشور نیز به عنوان یک کشور اروپایی و در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی به صرفه تر می باشد. همچنین شرایط جغرافیایی و آب و هوایی این کشور بسیار مطبوع و دلپذیر است ولی از اوضاع کاری و اقتصادی خوبی برخوردار نمی باشد بنابرابن فارغ التحصیلان آن با مشکل کاریابی نیز روبرو خواهند بود. مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمای شما در باب تحصیل دکترا در اسپانیا هستند.

تحصیل دکترا در اسپانیا

کشور اسپانیا همچنین بیش از یک محل برای سپری کردن تعطیلات آفتابی و دانشگاه های معتبر بین المللی با تاریخ و چندین فرصت تحصیلی است. دوره های تحصیلی دکترا در اسپانیا به خوبی سازماندهی شده اند تا آموزش را با کیفیت بالا و توسعه حرفه ای ارائه دهند. در این مقاله تمامی مواردی که دانشحویان تحصیل در مقطع دکترا (Phd) در اسپانیا باید بدانند نظیر؛ ساختار دانشگاه های Phd، هزینه های تحصیل، شرایط اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی نیز پرداخته می شود.

کشور اسپانیا به طور منظم تحت عنوان یکی از مقاصد محبوب برای مطالعه بین المللی محسوب می گردد. کشور اسپانیا تأکید ویژه ای بر آموزش و توسعه دکترا با محتوای درس ساختار یافته و روابط قوی با شرکای غیر آکادمیک نیز دارد. چشم انداز بین المللی، فرصت یادگیری زبان اسپانیایی، میراث فرهنگی، آب و هوا و هزینه های مقرون به صرفه تحصیل و زندگی توانسته برجستگی تحصیل دکترا در این کشور را دو چندان نماید. برخی از نکات برجسته ای که می توان از یک دکترای اسپانیایی در سال جاری انتظار داشت:

  • چشم انداز بین المللی: دانشگاه های اسپانیا از دانشجویان بین المللی استقبال می کند. این کشور دارای ارتباطی قوی با سایر کشورهای اروپایی است.
  • فرصت یادگیری زبان اسپانیایی: اسپانیا بهترین مکان برای یادگیری دومین زبان گفتاری جهان است.
  • هزینه مقرون به صرفه: هزینه زندگی در اسپانیا و هزینه تحصیل دانشجویان دکتری نسبت به سایر کشورهای اتحادیه اروپا نسبتا کم است.

نظام دانشگاهی کشور اسپانیا

کشور اسپانیا 50 دانشگاه معتبر دولتی را در خود جای داده است. برترین دانشگاه کشور اسپانیا، دانشگاه بارسلون است که در رنکینگ جهانی در رده 143 قرار دارد. دانشگاه ملی والنسیا، دانشگاه آتونومای مادرید، دانشگاه پولیتکنیکا دی مادرید و دانشگاه پولیتکنیکا دی والنسیا از دیگر دانشگاه های برجسته ی اسپانیا هستند. برای تحصیل در مقطع دکترا در کشور اسپانیا اشخاص نیاز به تهیه مدارکی جهت ارائه به دانشگاه مورد نظر خود نیز دارند. اشخاص متقاضی می بایست مدرک مقطع کارشناسی ارشد خود را به تایید دانشگاه مورد نظر برسانند. در برخی از مواقع دانشگاه پذیرنده، با توجه به دروسی که افراد گذراندند، دروسی تعیین می گردد که باید قبل از آغاز رسمی مقطع دکترا، آن دروس را با موفقیت سپری شود.

در برخی از دانشگاه های اسپانیا نیز پیش از پذیرش نهایی در دانشگاه، مصاحبه های حضوری از اشخاص به عمل می آید. سال تحصیلی در مقطع دکترا در دانشگاه های اسپانیا از شهریور ماه آغاز و تا پایان خرداد ادامه دارد.

دوره دکترا در اسپانیا

تحصیل در مقطع دکترا در اسپانیا به دو صورت و 2 دوره تقسیم می گردد. در دوره اول افراد باید دروس تخصصی در مقطع دکترا را سپری کنند. به طور معمول این دوره 2 سال به طول خواهد انجامید. پس از گذراندن این دوره، اشخاص می بایست یک دوره 3 ساله را سپری کنند که در این دوره پایان نامه پژوهشی خود را باید انجام دهند. در طول دوره تحصیلی اشخاص با 2 فرد مهم در ارتباط خواهند بود. استاد راهنما، مسئول کلیه کارهایی است که دانشجویان باید در محیط دانشگاه انجام دهند و البته یک مدیر پروژه نیز همراه اشخاص خواهد بود که فعالیت های خارج از دانشگاه را در یک موسسه علمی را بررسی می کند. علاوه بر این دو نفر، ممکن است با افراد و مربیان دیگری که در مسیر روبه جلوی پروژه افراد موثر هستند نیز معاشرت داشته باشند.

پیش نیاز پذیرش دکترا در اسپانیا

اشخاص متقاضی می بایست در نظر بگیرند که باید پیش از پذیرش در مقطع دکترا رزومه تحصیلی مناسبی داشته باشند. یک رزومه ایده آل شامل سوابق آموزشی، سوابق پژوهشی، شرکت در همایش های علمی، شرکت در مسابقات علمی، کسب جوایز و افتخارات علمی و آموزی از این قبیل خواهد بود. ترجمه یک کتاب مرتبط به رشته تحصیلی نیز می تواند یک برگ برنده بسیار قوی باشد. ارائه مقالات علمی معتبر در سطح بین المللی نیز برای اشخاص امتیاز ویژه ای محسوب می گردد. افراد همچنین می بایست یک انگیزه نامه تحصیلی را نیز برای استاد خود بفرستند و در آن اعلام نمایند که به چه دلیل قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا را دارند.

پذیرش دکترا در اسپانیا

اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع PhD در اسپانیا معمولا با ارائه مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد در یک رشته مرتبط صورت می گیرد. دانشجویان بدون مدرک تحصیلی می بایست نشان دهند که از سایر معیارهای دیگر حداقل معادل 300 اعتبار ECTS برخوردار می باشند. تایید مدارک در وزارت آموزش اسپانیا روندی سهل می باشد که روند آن از سفارت کشور اسپانیا نیز آغاز می گردد. اخذ پذیرش در مقطع دکترا در اسپانیا مستلزم ارائه مدارک تحصیلی تایید شده به همراه اسناد هویتی نیز می باشد. شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور اسپانیا در مقطع دکترا در دانشگاه ها متغیر است که اکثرا با معیار اضافی پذیرش تعیین می گردد. ارائه پیشنهاد رسمی یا بیانه شخصی دال بر توضیح شایستگی از موارد حائز اهمیت است.

اخذ پذیرش اغلب با آزمون و مصاحبه همراه است. دانشگاه مقصد می بایست اطلاعات دقیقی در باب پذیرش و برنامه های کاربردی در سایت خود منتشر کند. دستورالعمل های اخذ پذیرش در اسپانیا نسبتا دقیق در رابطه با اسناد ارائه شده می باشد. اسناد رسمی معمولا با ترجمه متهور به اسپانیایی همراه است.

مدارک لازم جهت تحصیل دکترا در اسپانیا

آگاهی از مدارک لازم جهت تحصیل دکترا در اسپانیا از جمله موارد حائز اهمیت در همین خصوص نیز می باشد. اشخاص متقاضی تحصیل دکترا در اسپانیا نیز می توانند با مطالعه مقاله فوق و در انتها تماس با موسسه سفیران سروش سعادت اطلاعات خود را در این باب تکمیل نمایند. از جمله مدارک لازم جهت تحصیل دکترا در اسپانیا عبارتست از:

  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه گواهی تاییدیه دانشگاه یا موسسه ای که از آن پذیرش اخذ شده است.
  • ارائه گواهی دال بر تاییدیه پوشش سلامت
  • در برخی از شهرهای اسپانیا تاییدیه عدم سوء سابقه از پلیس محلی نیز اجباری است.
  • تاییدیه ای که در آن ثابت شود، اشخاص تمکن مالی کافی دارند تا در دوره تحصیل خود در کشور اسپانیا هزینه های زندگی خود را تامین کنند. افراد می بایست با توجه به حساب بانکی خود تاییدیه را از بانک دریافت کنند.

مدرک زبان لازم برای تحصیل دکترا در اسپانیا

در سال های اخیر، دوره های تحصیلی زیادی به زبان انگلیسی وجود دارد. در واقع اشخاص این امکان را دارند که به زبان انگلیسی در مقطع دکترا نیز تحصیل کنند. اما به عنوان یک دانشجوی رشته دکترا در کشور اسپانیا افراد می توانند با تسلط به زبان آسپایی ارتباطات بیشتری داشته باشند. نمره مورد نیاز برای ادامه تحصیل در دانشگاه به سیاست های آن دانشگاه بستگی دارد. البته این امکان نیز وجود دارد که دانشگاه از اشخاص متقاضی بخواهد که در آزمون DELE شرکت کنند. DELE در واقع آزمونی مشابه با آزمون IELTS به زبان اسپانیایی است.

در صورتی که بخواهید به زبان اسپانیایی تحصیل کنید، باید نمره C1 را در آزمون DELE اخذ کنید. اگر نتوانید مدرک مورد نیاز زبان را در زمان مشخص شده ارسال کنید، برای شما دوره هایی در نظر گرفته می شود تا بتوانید سطح زبان خود را تقویت کنید. هزینه این دوره ی زبان آموزی حدود 2.000 € است.

هزینه های تحصیل دکترا در اسپانیا

برای تحصیل در اسپانیا در مقطع دکترا پس از اخذ پذیرش از دانشگاه، اشخاص متقاضی باید درخواست ویزای نوع D داشته باشند تا به کمک آن بتوانند یک دوره کوتاه مدت جهت تکمیل مراحل ثبت نام و انجام مصاحبه پیش از پذیرش در کشور اسپانیا حضور داشته باشند. در صورتی که افراد موفق شوند که مراحل ثبت نام خود را کامل کنند می توانند برای اخذ ویزای دانشجویی اقدام نمایند. پس از آن که ویزای دانشجویی مورد تایید قرار گرفت، اشخاص متقاضی یک ماه زمان دارند تا نسبت به دریافت کارت شهروندی خود اقدام نمایند.

یکی از مسائلی که می تواند ذهن دانشجویان را به خود معطوف کند، هزینه تحصیل در دانشگاه اسپانیا است. در این رابطه قیمت دقیق و مشخصی را نمی توان ارائه داد چرا که هزینه های ثبت نام در دانشگاه های مختلف متفاوت است. هزینه های تحصیل در مقطع دکترا می تواند تا 800 € در طول یک سال متغیر باشد و این هزینه تقریبا یک چهارم هزینه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد است. البته هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی اسپانیا به مراتب بیشتر است و گاهی از 10.000 € در سال نیز تجاوز می کند.

بورسیه در اسپانیا

بورسیه های دانشگاه های اسپانیا و موسسات آموزش عالی در این کشور در سال های اخیر رشد زیادی داشته است. فرصت تحصیل در این کشور برای اشخاص خارجی چشم اندازی ایده آل در خصوص ورود به بازار کار این کشور محسوب می گردد که نباید از آن چشم پوشی کرد. بورسیه تحصیلی در اسپانیا به منظور حمیات دانشجویان می باشد. اخذ بورس تحصیلی اسپانیا مستلزم دریافت پذیرش از دانشگاه و ویزای تحصیلی این کشور نیز می باشد. همان طور که قبلا هم به آن اشاره شده، شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور اسپانیا نیز متغیر می باشد که در حال حاصر تعداد زیادی از این دانشگاه ها نیز به آزمون ورودی یا مصاحبه نیاز دارند.

 

بورسیه دکترا در اسپانیا

مهاجرت از طریق تحصیل در مقطع دکترا در اسپانیا نیز بیشترین میزان درخواست را به خود اختصاص داده است. ارائه مدارک تحصیلی مرتبط با یک رشته تحصیلی به همراه IELTS:7  از جمله موارد حائز اهمیت در همین باب است. ارائه گواهی دال بر پذیرش از استاد راهنما یا سوپروایزر از سایر اهم موارد در خصوص تحصیل در مقطع دکترا در اسپانیا نیز می باشد. مجور کار پاره وقت به مدت 30 ساعت در هفته از جمله مواردی است که نباید از آن چشم پوشی کرد. اخذ بورسیه تحصیلی از کشور اسپانیا روندی دقیق می باشد که رابطه با اسناد و مدارک از سوی فرد متقاضی نیز اعمال می گردد. تمامی اسناد می بایست به زبان اسپانیایی ترجمه گردد. زمان ثبت نام برای تحصیل در مقطع دکترا بین ماه سپتامبر تا می است.

هزینه زندگی دانشجویی در اسپانیا

هزینه زندگی در اسپانیا برای  هر فرد حدود 800 € در یک ماه است. البته نباید این نکته را فراموش کرد که هزینه زندگی هر فرد با توجه به سبک زندگی او متفاوت است. بخش عمده هزینه ذکر شده، مربوط به هزینه مکان زندگی و هزینه های انرژی است. در کشور اسپانیا بورسیه های تحصیلی فراوانی وجود دارد و نیز می تواند به اشخاص کمک کند که هزینه های خود را کاهش دهند. اشخاصی که به دنبال مهاجرت به اسپانیا از طریق تحصیل هستند می بایست از شرایط کار پس از تحصیل در این کشور هم نیز مطلع شوند. رکود اقتصاد در اسپانیا و نرخ بالای بیکاری در سال های اخیر و زبان اسپانیایی باعث سختی این روند نیز شده است. افرادی که تمایل به تحصیل در اروپا دارند نیز می توانند با تماس با موسسه سفیران سروش سعادت و آگاهی از این روند با موسسه تماس حاصل نمایند.

 

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


☎️  ده خط ویژه موسسه :

02126705356

📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 

 vipvisaa

🌐 سایت های ما : 

www.emigrationplus.com

www.parsmohajerat.com

www.emigrationpars.com

www.mohajeratbama.org

www.iremigre.com


 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه


➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


#موسسه_سفیران_سروش_سعادت

#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 

#مهاجرت_تحصیلی #پاسپورت 

#دکترا_در_اسپانیا

 #اروپا #بهار

#safiran_soroosh_saadat

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده