ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 326
  • بازديد ديروز : 75
  • بازديد کننده امروز : 73
  • بازديد کننده ديروز : 50
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 0
  • بازديد هفته : 680
  • بازديد ماه : 1,602
  • بازديد سال : 11,527
  • بازديد کلي : 58,556
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 18.118.119.229
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

کشورهای سوئد، نروژ، دانمارک و فنلاند از کشورهای شمال اروپا هستند و در شبه جزیره اسکاندیناوی قرار دارند. کشورهای جزیره اسکاندیناوی از نظر امکانات رفاهی و اقتصادی از برترین کشورهای جهان می باشند. تحصیل در نروژ یکی از روش های مهاجرت به این کشور متمدن می باشد که برای دانشجویان با استعداد انتخاب ایده آلی محسوب می‌ شود. پیش از هرگونه اقدام برای تحصیل در این کشور سوالاتی در ذهن مخاطبان ایجاد می شود که باید به آن پاسخ داد.

  1. هزینه تحصیل و زندگی در نروژ چگونه است؟
  2. شرایط تحصیل در مقاطع مختلف کشور نروژ به چه صورت است؟
  3. امکان استفاده از بورسیه تحصیلی در نروژ وجود دارد؟
  4. شرایط کار ضمن تحصیل در کشور نروژ چگونه خواهد بود؟
  5. شرایط ویزای همراهان در تحصیل رایگان نروژ چگونه است؟

نروژ کشور سردسیری محسوب می‌ شود اما به دلیل مناظر طبیعی زیبا و فرهنگ اجتماعی عالی سالانه افراد زیادی برای ویزای این کشور درخواست می‌دهند. در این مقاله قصد داریم به شرایط تحصیل در نروژ و هزینه زندگی در این کشور و مراحل اخذ ویزای تحصیلی بپردازیم. این مقاله توسط کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و به جهت راهنمایی شما همراهان علاقه مند نگارش شده است.

مقاطع دانشگاهی نروژ برای دانشجویان خارجی

بزرگترین مزیت تحصیل در کشور نروژ امکان شرکت در کلاس های دانشگاهی به زبان انگلیسی می‌ باشد که در بسیاری از کشورها این امکان فراهم نیست. دیگر مزیت تحصیل در نروژ رایگان بودن شهریه دانشگاه های این کشور است که برای دانشجویان بین المللی نیز استفاده از امکان تحصیل رایگان فراهم است. در ادامه به بررسی شرایط تحصیل در مقاطع مختلف کشور نروژ خواهیم پرداخت.

اینفوگرافیک تحصیل در نروژ

تحصیل در مقطع کارشناسی در نروژ

در رشته های غیر پزشکی مقطع لیسانس در کشور نروژ حداقل 3 سال به طول می انجامد. برخی از دانشگاه های کشور نروژ از دانشجویان درخواست می کنند که قبل از ورود به دانشگاه دوره کوتاه یک ساله آموزش زبان نروژی را بگذرانند. اولین مدرک مورد نیاز برای پذیرش در مقطع لیسانس به زبان انگلیسی در کشور متمدن نروژ ارائه آیلتس با نمره 5 می باشد. در تمام دانشگاه های برتر کشور نروژ مدرک زبان برای تحصیل در تمام رشته های تحصیلی از دانشجویان تقاضا می شود. دیپلم دوره متوسطه همراه با ریز نمرات و ترجمه به زبان انگلیسی دیگر مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش در دانشگاه های نروژ می باشد. گاها برای اخذ پذیرش باید دانشجو در کشور خود یک سال در رشته مشابه در دانشگاه تحصیل کرده باشد.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در نروژ

دانشجویان می توانند مانند دوره لیسانس به دو زبان نروژی و انگلیسی نسبت به ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس اقدام کنند. مدرک آیلتس زبان انگلیسی با نمره حداقل شش برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس مورد نیاز است. برای افزایش دانش زبان خود می‌توانید در دوره‌ های آموزشی زبان که در دانشگاه‌ های نروژ ارائه می‌ شوند به صورت رایگان شرکت کنید. دوره تحصیل در این مقطع تحصیلی بسته به رشته می تواند 1، 2 یا 3 سال به طول بیانجامد. در جدول زیر دوره های کلی کارشناسی ارشد در نروژ ارائه شده است.

تحصیل در مقطع دکترا (غیر پزشکی) در نروژ

دوره دکترا در نروژ 3 سال به طول می انجامد و ارائه مدرک آیلتس با شرایط زیر نیز لازم است:

  • حداقل هر یک از مهارت ها 6.5 باشد
  • حداقل نمره کلی 7 باشد

از آن جا که تحصیل در مقطع دکترا یک فرصت شغلی است،اخذ پذیرش تحصیلی در این مقطع بسیار دشوار است. همه درخواست های اخذ پذیرش در مقطع دکترا در یک سامانه ارسال می شود و مدارک همه متقاضیان نیز به صورت کاملا شفاف در اختیار عموم قرار خواهد گرفت. پس از بررسی مدارک مشخص می شود که متقاضی توانایی تحصیل دکترا را خواهد داشت یا خیر. دانشجویان مقطع دکترا ماهیانه درآمد خوبی خواهند داشت و می توانند به سادگی هزینه های زندگی خود را تامین کنند.

تحصیل رایگان در نروژ با ویزای همزمان همراهان

کشور نروژ یکی از معدود کشورهای اروپایی است که به صورت همزمان، هم به فرد اصلی و همچنین به همراهان فرد تحت شرایطی ویزای همزمان میدهد. آن شروط را در زیر بررسی دقیق میکنیم و به پیش نیازهای آن اشاره میکنیم.

  • درخواست وقت سفارت نروژ در ایران به صورت همزمان از ابتدای پروسه
  • ارائه تمکن مالی یا واریز آن به دانشگاه برای نفر اصلی به یمزان 12 هزار یورو
  • ارائه تمکن مالی برای همراه به ازای هر فرد همراه 11 هزار یورو
  • ارائه مدارک هویتی و فردی و احوال شخصیه همراهان در زمان مصاحبه

باز هم تاکید میکنیم که تحصیل نروژ رایگان بوده و همچنین به صورت همزمان به همراهان فرد ویزا اعطا میشود.

پزشکی و دندانپزشکی در نروژ

دریافت آموزش عالی در مقاطع پزشکی و دندانپزشکی در کشور نروژ به دو صورت دولتی و خصوصی برای دانشجویان امکان پذیر است. دانشجویان رشته های پزشکی در نروژ باید بعد از اتمام تحصیلات باید مدت 18 ماه کارآموزی کنند تا موفق به دریافت مدرک پزشکی شوند. به طور کلی خواندن پزشکی در نروژ نیازمند گذراندن دوره های 6 ساله تحصیلی می باشد. مدرک پزشکی نروژ بسیار معتبر است و فارغ التحصیلان می توانند در تمام بیمارستان های معتبر اروپایی به کار بپردازند.

دانشجویان دندانپزشکی در نروژ در دوره تحصیلات دانشگاهی علاوه بر دروس تخصصی درباره علوم رادیولوژی، زیبایی شناسی و آناتومی گردن نیز می آموزند. آموزش در رشته دندانپزشکی شامل واحدهای نظری و عملی می باشد که به صورت همزمان در واحدهای آموزشی به دانشجویان ارائه می شوند.کار در بیمارستان های دولتی یا کلینیک های خصوصی انتخابی است که فارغ التحصیلان دندان پزشکی بعد از وارد شدن به بازار کار با آن مواجه می‌شوند. برای علاقه‌مندان به تدریس دانشگاهی نیز عنوان استاد در دانشگاه در رشته آموزش عمومی دندان و گزینه‌های درمان فک و دهان وجود دارد.

شرایط اخذ ویزا جهت تحصیل در نروژ

نروژ عضو اتحادیه اروپا می باشد به همین جهت اخذ پذیرش در دانشگاه‌ های این کشور برای شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا ساده است. سازمان NUCAS مسئول بررسی فرایند پذیرش در دانشگاه های نروژ در مقاطع تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس می باشد. به پایان رساندن تحصیلات دبیرستانی و ارائه گواهی دیپلم متوسطه از شرایط لازم برای اخذ پذیرش در دانشگاه های نروژ است. ویزای کوتاه مدت 90 روزه برای اشخاصی که قصد ادامه تحصیل در نروژ را دارند کافی نمی باشد و شما باید برای ویزای اقامت بلند مدت اقدام کنید. دانشجویانی که شهروند کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیستند برای کار ضمن تحصیل باید جواز کار از اداره مهاجرت نروژ دریافت کنند. مانند همه کشور های اروپایی، اخذ ویزای تحصیل در کشور نروژ نیز اجباری است.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی نروژ عبارتند از:

  • تکمیل و ارائه فرم درخواست تحصیل در نروژ
  • دعوت نامه پذیرش از سوی یکدانشگاه نروژی
  • چهار قطعه عکس پاسپورتی
  • اصل و کپی پاسپورت معتبر
  • مدارک تمکن مالی
  • گواهی سلامت پزشکی و عدم ابتلا به بیماری مسری

در رابطه با دریافت ویزای تحصیلی نروژ توجه به دو نکته زیر نیز اجباری است:

  1. فرایند بررسی و صدور ویزای تحصیلی نروژ بین 2 تا 6 ماه با توجه به شرایط متقاضیان زمان خواهد بود.
  2. تمکن مالی مبلغ 12000€ (یورو) است که به حساب دانشگاه واریز می شود و قابلیت برداشت خواهد داشت.

شرایط اخذ ویزا جهت تحصیل در نروژاخذ بورسیه تحصیلی در نروژ

تعریف بورسیه تحصیلی در نروژ پوشش هزینه های اولیه تحصیل، کارت حمل و نقل و هزینه های خوابگاه می باشد. بطور کلی بورسیه تحصیلی در نروژ بیشتر در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا و به دانشجویان دارای رزومه تحصیلی ایده آل تعلق می گیرد. دوره‌های بورسیه تحصیلی در نروژ به ISS شهرت دارد که رقابت شدیدی برای دریافت آن ها که به صورت محدود هم ارائه می‌شوند وجود دارد. سه فاکتور تسلط به زبان انگلیسی، کسب معدل بالا در مقطع کارشناسی و انجام فعالیت‌های علمی قابل توجه در اخذ بورسیه تحصیلی ISS موثر است. از جمله بورسیه های عالی نروژ طرح سهمیه پرداخت کمک هزینه برای دانشجویان اروپای شرقی و آسیای مرکزی می باشد.

هدف اصلی نروژ از راه اندازی طرح سهمیه پرداخت کمک هزینه به دانشجویان کشورهای در حال توسعه کمک به رشد و پیشرفت این کشورها می باشد. لازم به ذکر است که بورسیه های تحصیلی معمولاً به صورت %40 کمک هزینه و %60 وام دانشجویی بلند مدت پرداخت می شوند. در نظر داشته باشید که حمایت های مالی وابسته به بورسیه حداکثر در یک دوره 4 ساله قابل استفاده است. دانشجویان باید یک سال قبل از ورود به کشور نروژ و شروع به تحصیل در دانشگاه های این کشور برای اخذ بورسیه سهمیه کمک هزینه اقدام کنند.

توجه داشته باشید که هیچ بورسیه تحصیل در کشور نروژ برای ایرانیان وجود ندارد.

با وجود اینکه تحصیل در نروژ رایگان است اما کار ضمن تحصیل در این کشور نمی‌تواند به تنهایی پاسخگوی هزینه های زندگی باشد. مگر اینکه همراهان فرد که به صورت همزمان وارد نروژ شده نیز به کار بپردازد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به نروژ یا اخذ ویزای کار کشور نروژبا کارشناسان متخصص و وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

☎️  ده خط ویژه موسسه :
02126705356
📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما :
 vipvisaa
🌐 سایت های ما :
www.emigrationplus.com
www.parsmohajerat.com
www.emigrationpars.com
www.mohajeratbama.org
www.iremigre.com

 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

#موسسه_سفیران_سروش_سعادت
#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا
#کار_در_سوئد
#مهاجرت_اروپا_بهار
#safiran_soroosh_saadat

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده