ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 7
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 255
  • بازديد ديروز : 90
  • بازديد کننده امروز : 201
  • بازديد کننده ديروز : 44
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 1
  • بازديد هفته : 1,111
  • بازديد ماه : 553
  • بازديد سال : 10,478
  • بازديد کلي : 57,507
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 3.22.242.141
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

برای ویزای کاری ایتالیا در سال 2019 شرایطی نیاز است که ملزم به فراهم نمودن آن هستید و برای اخذ ویزای کاری باید شرایط لازم را احراز نمائید. ایتالیا کشوری فوق العاده زیبا و دیدنی است و سالیانه گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می کند. اما در بحث اشتغال به کار مانند کشورهای صنعتی چون آلمان انتظارات شغلی را معمولا برآورده نمی سازد. این به دلیل نرخ بالای بیکاری در این کشور طی سالیان اخیر است که فرصت های شغلی این کشور را برای نیروی کار اینترنشنال کاهش داده است.

با این حال در ایتالیا به عنوان کشوری اروپایی و عضو حوزه شنگن شرایط استانداردی در مورد مشاغل موجود دارد که آنها را رعایت می نمایند. لذا برای افرادی که خواستار اشتغال در این کشور هستند کسب ویزای کاری ایتالیا اولین دغدغه موجود است لذا ما نیز در این مقاله می خواهیم شرایط و نحوه اخذ این ویزا را بررسی نماییم.

اشتغال در ایتالیا

با توجه به صندوق بین المللی پول در سال 2019 ایتالیا در رتبه هشتم بزرگترین اقتصاد جهان قرار دارد. اما هنوز هم بحران مالی جهانی را تجربه می کند و دومین میزان بدهی های عمومی در اروپا پس از یونان را دارد. اکثریت مردم این کشور در حدود 60 میلیون نفر از ساکنین این کشور در شمال ایتالیا زندگی می کنند و فارغ التحصیلان بلند پرواز در شهرهای بزرگ و شمالی احتمال بیشتری دارد که به اشتغال برسند.

شمال این کشور بیشتر صنعتی و توسعه یافته است و به دلیل فراوانی شرکت های خصوصی، شناخته شده است در حالی که جنوب ایتالیا به شدت به کشاورزی وابسته است و نرخ بیکاری در مناطق جنوبی تا 29% است. با توجه به اینکه میلیون ها مسافر برای دیدن بسیاری از مناظر مشهور هر ساله به ایتالیا می روند، کارهای موقت در صنعت گردشگری بسیار آسان تر از اشتغال دائمی در سایر بخش ها است.

 

اکثر مردم محلی به زبان انگلیسی مسلط نیستند، بنابراین بعید است که بتوانید بدون داشتن درک قوی زبان ایتالیایی کار کنید. از سوی دیگر، توانایی زبان انگلیسی شما به ویژه در زمینه گردشگری و آموزش بسیار ارزشمند خواهد بود. از این رو مشاغلی که انگلیسی را به عنوان زبان خارجی آموزش می دهند به آسانی در دسترس هستند.

شرایط اخذ ویزای کاری ایتالیا

ویزای کاری ایتالیا مجوز دولت ایتالیا برای ورود به این کشور برای کار است. اگر شهروند کشوری خارج از اتحادیه اروپا هستید و تمایل به کار در این کشور را دارید باید برای این ویزا درخواست نمایید. اگر شهروند کشوری عضو اتحادیه اروپا یا یکی از کشورهای نروژ، ایسلند یا لیختن اشتاین هستید نیازی به مجوز کار در ایتالیا نخواهید داشت. با این حال برای مدتی بیش از 90 روز باید برای اقامت در اداره شهرداری آن محل مراجعه نمایید. آنها قادر خواهند بود تا شما را در مورد اسنادی که به همراه درخواست شما ارسال می شوند راهنمایی نمایند. شهروندان خارج از اتحادیه اروپا نیاز به اخذ ویزا، اقامت از طریق تمکن مالی، سایر روش های آن و مجوز کار برای زندگی و اشتغال در این کشور را دارند.

انواع ویزا بسته به هدف شما در دسترس است. در صورت درخواست، باید فرم درخواست ویزای تکمیل شده، گذرنامه معتبر، عکس های گذرنامه که اخیرا گرفته شده باشد و همچنین اسناد حمایتی خود را تهیه نمایید. 2 نوع ویزای اصلی برای ایتالیا وجود دارد:

  • ویزای کوتاه مدت شنگن که تا 90 روز معتبر است و اصطلاحا ویزای تایپ C است.
  • ویزای شنگن یکنواخت و یکسان برای کشورهای عضو شنگن است که به ویزای تایپ D معروف است

ویزای نوع دوم امکان سفر به سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا این امکان را بدهد. این ویزا برای اهداف خاصی از جمله ویزای تحصیلی ایتالیا یا کار در این کشور صادر می گردد.

پیشنهاد شغلی یا job offer در ایتالیا

یکی از نکات حائز اهمیت در زمینه کسب ویزای کاری ایتالیا داشتن پیشنهاد شغلی و یا Job offer است. به عنوان شخصی که متقاضی اشتغال در ایتالیا هستید ذکر این نکته که دریافت این پیشنهاد شغلی برای اتباع خارج از اتحادیه اروپا به چه صورت است خالی از لطف نیست. کارفرمایی که در کشور ایتالیا می خواهد یک عنوان شغلی را به کارمندی خارج از این کشور و خارج از اتحادیه اروپا پیشنهاد دهد طبق قوانین حمایت از نیروی کار داخلی، ابتدا باید این شغل را در کشور خود در مدت زمان مشخصی منتشر و آگهی نماید.

اگر در مدت تعیین شده شهروندی از ایتالیا خواهان کسب این شغل و اشتغال در زمینه موجود نبود در مرحله دوم کارفرما باید شغل مورد نظر را برای مدت تعیین شده در اتحادیه اروپا آگهی و انتشار نماید. اگر در مرحله دوم نیز شخصی متناسب با شغل منتشر شده یافت نشد و یا کسی داوطلب کسب این کار نبود در این صورت کارفرما میتواند آن را برای شخصی در کشور ثالث یا خارج از اتحادیه اروپا ارسال نماید که در این صورت با رعایت شرایطی که طبق قانون کار برای اتباع خارجی و بین المللی باید رعایت شود آن شخص می تواند شغل مورد نظر را کسب نماید و با در دست داشتن آن برای دریافت ویزای کاری ایتالیا اقدام نمایید. ارسال این دعوت نامه کاری منوط به تعیین حداقل میزان دستمزد برای یک نیروی کار بین المللی طبق قانون کار میباشد.

مهاجرت به ایتالیا

در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی این کشور و میزان بالای نرخ بیکاری شانس دریافت ویزای کاری ایتالیا بسیار کم است. لذا در صورتی که شخصی قصد مهاجرت به اروپا از طریق نیروی کار را داشته باشد بهتر است برای کشورهایی که در حال حاضر نرخ بیکاری پایینی دارند و در برخی از مشاغل، پر تقاضا هستند مانند ویزای جستوجوی کار (job seeker) آلمان اقدام نمایند تا شانس بیشتری برای رسیدن به اشتغال داشته باشند.

یکی دیگر از راه های مهاجرت به کشور ایتالیا مهاجرت تحصیلی و اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا می باشد. مهاجرت تحصیلی به این کشور به دلیل امکان تحصیل در ایتالیا به همراه بورسیه بسیار مناسب است برای متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند.

در این مقاله کوشیده ایم تا مطالبی در خصوص ویزای کاری ایتالیا و شرایطی که مربوط به آن است را برایتان بیان نماییم. یکی دیگر از راه های موجود برای ورود به این کشور پناهندگی در ایتالیا می باشد که با توجه به شرایط موجود تحت هیچ شرایطی توصیه نمی شود. مفتخریم به اطلاع شما عزیزان برسانیم که موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تلاش است تا آخرین مطالب مهاجرت و اقامت را به شما دوستان عزیز ارائه دهد. لذا صمیمانه دعوت می نماییم تا در صورت نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی بیشتر با مشاورین متخصص در امور مهاجرت در این موسسه تماس حاصل فرمایید تا به بهترین نحو پاسخگوی شما عزیزان باشند.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

☎️  ده خط ویژه موسسه :
02126705356
📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما :
 vipvisaa
🌐 سایت های ما :
www.emigrationplus.com
www.parsmohajerat.com
www.emigrationpars.com
www.mohajeratbama.org
www.iremigre.com

 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

#موسسه_سفیران_سروش_سعادت
#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا
#ویزای_کاری_ایتالیا
#مهاجرت_اروپا_بهار
#safiran_soroosh_saadat

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده