ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 116
  • بازديد ديروز : 466
  • بازديد کننده امروز : 13
  • بازديد کننده ديروز : 86
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 0
  • بازديد هفته : 936
  • بازديد ماه : 1,858
  • بازديد سال : 11,783
  • بازديد کلي : 58,812
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 18.222.184.122
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

تحصیل پزشکی در فرانسه به دلیل وجود نظام سوسیالیستی و تحصیل رایگان می تواند گزینه مناسبی برای مهاجرت باشد و شرایط ویژه ای داراست. برای تحصیل در رشته های پزشکی در این کشور باید در آزمون های پزشکی شرکت نمائید و در مقایسه با ایران آزمون این کشور به مراتب آسانتر می باشد. دانشگاه های مورد تایید زیادی در این کشور برای تحصیل در این رشته وجود دارد.

تحصیل رشته پزشکی در فرانسه چند سال است؟ تحصیل در رشته پزشکی در کشور فرانسه حدودا بین 4 تا 6 است و در طول این 6 سال شما باید واحد های درسی زیادی را پاس نمائید. برای دریافت اطلاعات کامل در خصوص تحصیل پزشکی در این کشور در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

 

اینفوگرافیک تحصیل پزشکی در فرانسه

آزمون برای تحصیل پزشکی در فرانسه  

برای تحصیل در رشته پزشکی در این کشور باید در آزمون پزشکی شرکت نمائید. این آزمون، آزمون راحتی نیست و شما باید آمادگی کامل را برای شرکت در آزمون داشته باشید و معمولا اکثریت در سال اول قبول نمی شوند و برای سال بعد مجدد شرکت می نمایند. بعد از این که شما در دوره های پیش پزشکی شرکت نمودید، باید در آزمون یا کنکور شرکت کنید و این آزون به زبان فرانسوی برگذار می شود و همان طور که خدمتتان عرض نمودیم، آزمون مشکلی است.

هزینه های تحصیل در کالج پزشکی فرانسه

دروه های مختلفی در کشور فرانسه ارائه می شود و هزینه های این دوره بستگی به این دارد که شما در دانشگاه یا کالج های دولتی تحصیل نمائید یا در کالج و موسسات خصوصی. به صورت کلی هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی حدود 450 € می باشد و هزینه تحصیل ر دانشگاه های خصوصی سالیانه 7.000 € می باشد. کسانی که این فرصت را دارند که در این کالج ها قبل از ورود به دانشگاه تحصیل نمایند، می توانند در دانشگاه های کشور فرانسه با هزینه بسیار پایین و همچنین در دانشگاه های دولتی تحصیل نمایند.

کار در فرانسه بعد از اتمام تحصیل پزشکی

برای کار در این کشور به عنوان یک پزشک باید به زبان فرانسوی مسلط باشید. اگر تحصیلات خود را در این کشور گذرانده باشید به راحتی می توانید مشغول به کار شوید ولی اگر تحصیلات خود را در کشورهای دیگری گذرانده باشید درمرحله اول باید مدارک خود را معادل سازی نمائید. افرادی که در این کشور مشغول به تحصیل پزشکی می باشند در مرحله آخر آموزش خود و با شرکت در دوره های کاروزی می توانند کار مورد نظر خود را نیز در همان دوره پیدا کنند و مشغول به کار شوند. زیرا این دوره های کارورزی در بیمارستان انجام می شود و اگر موفق شوید ممکن است در همان دوره حقوق نیز دریافت نمائید.

تحصیل پزشکی در فرانسه رایگان

فرانسه از جمله کشورهایی است که به شما امکان تحصیل رایگان را می دهد و همچنین دانشجویان بین المللی می توانند تحصیلات خود را به صورت رایگان در این کشور ادامه دهند. البته با وجود هزینه های رایگان شرایط سختی را برای تحصیل در رشته های پزشکی مشخص نموده است. با وجود کاهش هزنیه های تحصیل در این کشور هزینه های زندگی شما ممکن است برای شما بالا باشد و البته نکته ای که حائز اهمیت است، این است که شما در صورتی می توانید در دانشگاه های رایگان و دولتی تحصیل نمائید که به زبان فرانسوی مسلط باشید و همچنین بتوانید در آزمون پزشکی رتبه قابل قبولی را به دست بیاورید.

تحصیلی پزشکی در فرانسه به زبان انگلیسی

برای اینکه تحصیلات خود را به زبان انگلیسی در این کشور ادامه دهید، فرانسه این امکان را نیز برای شما فراهم نموده است. تحصیل پزشکی در این کشور به زبان انگلیسی دارای هزینه می باشد و در واقع شما در دانشگاه های اینترنشنال و بین المللی مشغول به تحصیل می شوید. برای تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی باید مدرک زبان انگلیسی را برای اخذ پذیرش از دانشگاه یا کالج ارائه دهید. تعداد محدودی از دانشگاه های انگلیسی زبان در این کشور وجود دارد که از اعتبار بالایی برخوردار باشند به همین دلیل پیشنهاد می نمائیم برای تحصیل پزشکی در کانادا اقدام نمائید.

تحصیل پزشکی در فرانسه بدون مدرک زبان

برای تحصیل در این کشور بدون مدرک زبان شما چند گزینه پیش رو دارید. در قدم اول می توانید در موسساتی که در کشور فرانسه وجود دارد و در دوره زبان در فرانسه پذیرش می دهند اقدام نمائید و بعد از اتمام دوره های زبان در دانشگاه های رایگان ثبت نام نمائید و اقامت خود را تمدید نمائید، همچنین اگر شما بتوانید اثبات نمائید که به زبان انگلیسی مسلط هستید و قبلا تحصیلات خود را به زبان انگلیسی ادامه داده اید و یا اینکه زبان مادری شما انگلیسی است، در این صورت می توانید برای ورود به فرانسه بدون مدرک زبان اقدام نمائید.

تحصیل پزشکی در فرانسه بدون کنکور

برای تحصیل در رشته های پزشکی و همچنین برای ورود به دانشگاه های دولتی شما نیازمند شرکت در آزمون پزشکی می باشید. این آزمون سالیانه برگذار می شود و تا حدودی سخت می باشد و شما باید تمام تلاش خود را نمائید تا آمادگی شرکت در این آزمون را داشته باشید. اگر قصد داشته باشید بدون آزمون در این کشور مشغول به تحصیل پزشکی شوید، می توانید در دانشگاه های خصوصی که هزینه تحصیل را از شما دریافت می نمایند، شرکت نمائید و البته باید هزنیه تحصیل و مدرک زبان انگلیسی را برای اخذ پذیرش داشته باشید.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در فرانسه

هزنیه زندگی دانشجویی در فرانسه

در کشور فرانسه هزینه زندگی شما حدودا ماهیانه 9.000 € تا 10.000 € سالیانه می باشد و این هزینه اگر بخواهید در شهری مثل پاریس زندگی نمائید، بالاتر نیز می شود. البته راه هایی وجود دارد که شما بتوانید هزینه های خود را کاهش دهید. به طور مثال اگر در خوابگاه های دانشجویی به جای خانه های مستقل زندگی نمائید، هزینه های شما کاهش پیدا می کند. اگر موفق شوید بورس تحصیلی دریافت نمائید، هزینه های شما کاهش پیدا می کند و می توانید از وام های دانشجویی نیز برا کمک هزینه زندگی استفاده نمائید.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در فرانسه

برای اینکه بتوانید در این کشور مشغول به تحصیل شوید باید مدارک مورد نیاز را ارائه دهید. این مدارک را باید برای اخذ پذیرش از کالج یا دانشگاه و همچنین اخذ ویزا ارائه دهید. مدارک مورد نیاز بسته به مقطعی که اقدام می نمائید و همچنین بسته به شرایط شما و شرایط دانشگاه یا کالج متفاوت است ولی به صورت کلی می تواند این مدارک را در جدول ذیل نام برد:

  • مدارک تحصیلی در مقاطع قبل و مرتبط با رشته تحصیلی
  • مدارک هویتی
  • مدارک مبنی بر گواهی عدم سوء پیشینه و گواهی سلامت پزشکی
  • مدارک مالی تحت عنوان تمکن مالی
  • مدارک زبان فرانسوی یا انگلیسی

برای تحصیل پزشکی در فرانسه پیشنهاد می نمائیم قبل از اینکه هر اقدامی را انجام دهید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادتتماس حاصل فرمائید و راجب تمام کشورها اطلاعات کاملی را دریافت نمائید. پزشکی از جمله رشته هایی می باشد که در اکثر کشورهای از بازار کار خوبی برخوردار است ولی قبل از اقدام حتما نرخ بیکاری کشور مورد نظر را بررسی نمائید.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

☎️  ده خط ویژه موسسه :
02126705356
📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما :
 vipvisaa
🌐 سایت های ما :
www.emigrationplus.com
www.parsmohajerat.com
www.emigrationpars.com
www.mohajeratbama.org
www.iremigre.com

 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

#موسسه_سفیران_سروش_سعادت
#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا
#تحصیل_پزشکی_در_فرانسه
#مهاجرت_اروپا_بهار
#safiran_soroosh_saadat

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده