ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 158
  • بازديد ديروز : 90
  • بازديد کننده امروز : 131
  • بازديد کننده ديروز : 44
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 1
  • بازديد هفته : 1,014
  • بازديد ماه : 456
  • بازديد سال : 10,381
  • بازديد کلي : 57,410
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 13.58.137.218
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

بی تردید هزینه زندگی در ترکیه فاکتور محرک و اثرگذار مهمی است که به مهاجران خارجی در تصمیم گیری درباره محل اقامت در ترکیه کمک فراوانی می کند. هزینه زندگی در کشور  ترکیه به عوامل متعددی همانند نرخ تورم، میزان درآمد خانوار، قدرت خرید مردم، سبک زندگی افراد و محل زندگی آنها بستگی کاملی دارد. بنابراین، مدیریت سبک زندگی می تواند کمک قابل توجهی در کاهش هزینه های زندگی در ترکیه انجام داده و ترکیه را به یکی از ارزانترین کشورها برای زندگی تبدیل کند. اما قبل از رفتن به سراغ هزینه زندگی در ترکیه، اطلاع از برخی فاکتورها همانند حداقل و میانگین درآمد در ترکیه از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و می تواند راهنمای خوبی در مدیریت بودجه خانوار محسوب شود.

در این مقاله تلاش شده است تا با استفاده از آمار و اطلاعات روز و نیز با کمک از مشاوره های کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تصویری جامع و روشن از واقعیت هزینه زندگی در کشور ترکیه در سال 2019 تهیه شود. بر اساس همین آمار و اطلاعات، میانگین ماهیانه هزینه زندگی یک نفر در کشور ترکیه در  حدود 2500 الی 3000 لیر می باشد. این در حالی است که هزینه ماهیانه یک خانواده دو نفره در ترکیه چیزی در حدود 5000 لیر می باشد. به متقاضیان مهاجرت به کشور ترکیه توصیه می شود که مقاله حاضر را برای اطلاع از شرایط و چند و چون هزینه زندگی در ترکیه تا آخر مطالعه نمایند.

اجاره خانه، مهمترین هزینه زندگی در ترکیه

هزینه اجاره خانه در ترکیه در مقایسه با مقاصد معروف مهاجرتی ایرانیان هنوز هم پایین و مقرون به صرفه است. برای همین، هنوز هم اقامت ترکیه از طریق خرید ملک در بین ایرانیان طرفداران خاص خود را دارد. در ترکیه انواع مختلف مسکن هم برای خرید و هم برای اجاره وجود دارد که قیمت این خانه ها بسته به محل اقامت و نیز شرایط مالی متقاضی می تواند متغییر باشد. اما نکته مهمی که درباره هزینه های اجاره خانه در ترکیه باید قید شود آن است که هزینه های مربوط به خدمات شهری همانند برق، تلفن، اینترنت، آب و … بر عهده خود مستاجر است. این هزینه ها را نیز باید بر هزینه ماهیانه اجاره منزل اضافه کرد.

برای ملموس شدن بحث قیمت اجاره خانه در ترکیه و قبل از ارائه آمار و ارقام مربوطه، باید بدانید که هزینه اجاره خانه در ترکیه در سال 2019 در حدود 49.94% پایین تر از ایران بوده است. بر این اساس، هزینه اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر حدود 1348.59 لیر، هزینه اجاره آپارتمان 1 خوابه در خارج از مرکز شهر حدود 847.07 لیر می باشد. هزینه اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر حدود 2322.73 لیر و هزینه اجاره آپارتمان 3 خوابه بیرون از شهر حدود 1459.17 لیر می باشد.

هزینه حمل و نقل در ترکیه

اگر چه هزینه بنزین در ترکیه نسبت به دیگر کشورهای اروپایی همانند یونان و پرتغال بسیار بالاست، اما هنوز هم هزینه بنزین در کشورهایی مثل ایالات متحده آمریکا و روسیه دو برابر قیمت بنزین در ترکیه می باشد. در حال حاضر ، هزینه 1 لیتر بنزین در ترکیه به پول ایران حدود 16000 تومان است. به همین دلیل، بسیاری از شهروندان ترک برای کاهش هزینه های حمل و نقل در این کشور، از ماشین های گازوئیلی بهره می گیرند. مالکان ماشین همچنین باید سالیانه در حدود 4000 لیر را برای هزینه هایی همانند جابجایی سوخت، بیمه و تعمیر ماشین کنار بگذارند.

در کشور ترکیه، انواع وسایل نقلیه اعم از تاکسی ها، تاکسی مترها، اتوبوس های تندرو، متروها و هواپیماها روزانه به ارائه خدمات حمل و نقلی به شهروندان ترک و اتباع خارجی می پردازند. اما استفاده از کارت های مترو یا کارت های اتوبوس برای تردد داخل شهری در این کشور رواج بیشتری دارد. میانگین هزینه ماهیانه حمل و نقل در کشور ترکیه در حدود 180 لیر می شود که نسبتا هزینه بالایی محسوب می شود.

هزینه زندگی در ترکیه در بخش درمانی

بر اساس قوانین مهاجرتی ترکیه، شما برای اقامت بیش از 90 روز در ترکیه نیازمند اخذ ویزای اقامت ترکیه هستید و اگر قصد اقامت در ترکیه برای مدت کمتر از 65 روز را دارید، شما نیازمند دریافت مراقبت درمانی اجباری می باشید. هزینه اخذ ویزای اقامت ترکیه  یرای یک زوج در حدود 7000 لیر می باشد.

در ترکیه، مراقبت های درمانی بخشی از تامین اجتماعی به حساب می آید. پوشش تامین اجتماعی در ترکیه در قبال پرداخت هزینه منظم ماهیانه می باشد. متولی امور مراقبت های درمانی در کشور ترکیه، SGK (موسسه تامین اجتماعی) و وزارت بهداشت ترکیه محسوب می شوند. در طی سالیان اخیر، زیر ساخت بهداشتی و مراقبت های درمانی ترکیه دچار تحولات شگرفی شده است و این امر در ارائه خدمات درمانی کیفیت بالا منعکس می شود. مطابق مقررات جاری سازمان تامین اجتماعی ترکیه ، افراد باید حدود 20% از مخارج درمانی خود را پرداخت نمائید تا تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند.

هزینه زندگی در ترکیه در بخش درمانی

هزینه های خدمات شهری خانوار جهت زندگی در ترکیه

این بخش از هزینه های زندگی در ترکیه شامل هزینه های مصرف گاز، برق، تلفن و اینترنت می باشد که به صورت ماهیانه باید پرداخت شود. هزینه خدمات شهری در ترکیه فوق العاده ارزان می باشد. شما در ترکیه مجبور به خرید مجوز تلوزیون نمی باشید، و در نواحی خاصی دور از استانبول و شهرهای بزرگ، اجاره مجوز تلوزیون در ماه می تواند تا 700 لیر برسد. در اکثر خانه ها، گاز در کپسول های مخصوصی از فروشگاه های محلی خریداری  می شود که هزینه سالیانه مصرف این نوع گاز تا 100 لیر می رسد.

میانگین ماهیانه هزینه مصرف برق شهری در ترکیه در حدود 150 لیر می باشد که با محدود سازی مصرف دستگاه های تهویه هوا می توان این هزینه را تا حدود زیادی کاهش داد. همچنین، میانگین هزینه ماهیانه مصرف آب و فاضلاب در ترکیه در حدود 40 لیر می باشد. در این مقاله سعی بر آن شد تا هزینه زندگی در ترکیه در سال 2019 به عرض هموطنان عزیز رسانده شود اما اگر احیانا سوالی در هر زمینه از مهاجرت به ترکیه دارید، توصیه می شود با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

☎️  ده خط ویژه موسسه :
02126705356
📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما :
 vipvisaa
🌐 سایت های ما :
www.emigrationplus.com
www.parsmohajerat.com
www.emigrationpars.com
www.mohajeratbama.org
www.iremigre.com

 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

#موسسه_سفیران_سروش_سعادت
#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا
#هزینه_زندگی_در_ترکیه
#مهاجرت_اروپا_بهار
#safiran_soroosh_saadat

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده