ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 125
  • بازديد ديروز : 466
  • بازديد کننده امروز : 13
  • بازديد کننده ديروز : 86
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 0
  • بازديد هفته : 945
  • بازديد ماه : 1,867
  • بازديد سال : 11,792
  • بازديد کلي : 58,821
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 18.222.184.122
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

به عنوان یکی از زیباترین مکان های جهان شهر بوداپست مجارستان همه ساله شاهد سیلی از جمعیت گردشگران از سرتاسر کره خاکی است که به اروپا می آیند. جاذبه های گردشگری شهر بوداپست به قدریست که تنها در یک هفته اقامت در این شهر میتوان از مکان های تاریخی بوداپست بازدید کرد. به دلیل زیبایی های منحصر به فرد شهر و رفاه اجتماعی بالای بوداپست افراد زیادی از سرتا سر جهان قصد دارند ویزای اقامت دایم کشور مجارستان را کسب نمایند. ما در این مقاله به طور مفصل در مورد شهر بوداپست مجارستان اطلاعاتی را در اختیار خوانندگان محترم سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قرار می دهیم. امیدواریم با خواندن این مقاله به شناخت کافی از شهر بوداپست و موقعیت این شهر در اروپا دست یابید.

در مورد شهر بوداپست مجارستان

بوداپست پایتخت و پرجمعیت ترین شهر مجارستان و دهمین شهرستان در اتحادیه اروپا است. این شهر در سال 2016 جمعیتی بالغ بر 1،752،704 نفر را در اختیار دارد که در حدود 525 کیلومتر مربع نیز مساحت دارد. اگر چه ریشه های شهر به زمان رومی ها و حتی قبل از آن باز میگردد، اما این شهر را اساسا با اتفاقات امپراتوری قرن نوزدهم اتریش-مجارستان می شناسند، زمانی که مجارستان سه برابر بزرگتر از کشور کنونی خود بود.

طبق تاریخ بوداپست همچنین به عنوان پایتخت امپراتوری اتریش- مجارستان بوده است و این قدرت بزرگ در سال 1918 پس از جنگ جهانی اول منحل شد. این شهر نقطه کانونی انقلاب مجارستان در سال 1848، نبرد بوداپست در سال 1945 بود. و انقلاب مجارستان نیز از این شهر معروف برخواست و به همین دلیل این شهر تاریخچه ای از اتفاقات مختلف را در خود جای داده.  امروزه بوداپست یک شهر مشهور جهانی با نقاط قوت تجاری، مالی، رسانه ای، هنر، مد، تحقیق، فن آوری، آموزش و پرورش و سرگرمی است.

بوداپست به عنوان مرکز مالی مجارستان و بالاترین رتبه اروپای مرکزی و اروپای شرقی را در رتبه های 100 شهر شاخص نوآوری قرار می دهد، همچنین رتبه دوم در سریع ترین رشد اقتصادی شهری در اروپا را دارد. بوداپست مقر موسسه اروپایی نوآوری و فناوری، کالج پلیس اروپا و اولین دفتر خارجی آژانس توسعه سرمایه گذاری چین است. بیش از 40 کالج و دانشگاه در بوداپست، از جمله دانشگاه تکنوتاکس و اقتصاد بوداپست واقع شده است. در سال 1896،  سیستم متروی شهری بوداپست، با ظرفیت سه خط مختلف برای جابجای روزانه 1.27 میلیون نفر افتتاح شد و در حال حاضر این شبکه ریلی در بوداپست روزانه 1.08 میلیون مسافر را تحت پوشش خدماتی قرار می دهد.

جاذبه های گردشگری شهر بوداپست

از جمله موزه ها و نهادهای فرهنگی مهم در بوداپست موزه هنرهای زیبا است. موسسات فرهنگی معروف دیگر موزه ملی مجارستان، آکادمی موسیقی فرانتس لیست، مجسمه اپرای دولتی مجارستان و کتابخانه ملی Széchényi است. منطقه مرکزی شهر در امتداد رودخانه دانوب به عنوان یک میراث جهانی یونسکو طبقه بندی شده و دارای آثار قابل توجه بسیاری از جمله مجلس مجارستان، قلعه بدا، باستین ماهیگیر، کاخ گرشاه، پل زنجیره ای Széchenyi، متیاس کلیسا و مجسمه آزادی است.

دیگر معروفیت های مشهور شهر عبارتند از مکان دیدنی سنت استفان، میدان قهرمانان، تالار بازار بزرگ، ایستگاه تاریخی راه آهن Nyugati ساخته شده توسط شرکت ایفل پاریس در سال 1877 و دومین قدیمی ترین خط مترو در جهان، راه آهن زیرزمینی هزاره. این شهر همچنین دارای حدود 80 چشمه زمین گرمایی، بزرگترین سیستم غار حرارتی،  دومین کنیسه بزرگ و سومین ساختمان بزرگ مجلس در جهان است. بوداپست هر ساله 4.4 میلیون گردشگر بین المللی را جذب می کند، و این یک مقصد محبوب در اروپا است.

آب و هوای شهر بوداپست

آب و هوای بوداپست تفاوت چندانی با کلیت آب و هوای سایر نقاط مجارستان ندارد. این شهر دارای آب و هوایی معتدل با بارندگی های فراوان آن است. متوسط ​​دما سالانه در حدود 11 درجه سانتیگراد است و از متوسط ​​ماه ژوئیه در 70 درجه فارنهایت (حدود 22 درجه سانتیگراد) تا کمتر از 30 درجه فارنهایت (حدود -1 درجه سانتیگراد) است. میانگین بارندگی سالانه 24 اینچ (600 میلی متر) است. بارش برف زمستانی می تواند در بعضی از سالها سنگین باشد و دمای آن ممکن است زیر 5 درجه فارنهایت (-15 درجه سانتیگراد) باقی بماند اما از طرف دیگر امواج گرما همراه با رطوبت در تابستان می توانند هوا را تا حدود 30 درجه گرم کند.

شهر بوداپست مجارستان

مکان های دیدنی شهر بوداپست

یکی از مکان های جذابی که گردشگران در روز های اول سفر خود به بوداپست به آنجا میروند باغ وحش بوداپست است.این مکان یکی از قدیمی ترین باغ وحش های جهان است. باغ وحش بوداپست در سال 1865 افتتاح شد و علاوه بر حیوانات، تعدادی از ساختمان ها و سازه های مختلف علمی و تحقیقاتی برجسته ای در سطح جهان دارد که به خانه فیل، خانه پالم و ساختمان اصلی حیوانات معروف است، همچنین شمالی ترین محل مقدس اسلام در بوداپست است. این محل دفن یک درویش ترک، به نام گول بابا، که در قرن شانزدهم در مجارستان به سر می برد.

او به عنوان یک مرد مقدس احترام گذاشته شد و پس از مرگ وی در سال 1541 قبر او را در منطقه بوداپست تبدیل به یک مکان مقدس اسلامی و یک محل زیارتگاه کردند. کلیسای ساخته شده بین 1543 و 1548، یکی از معدود مکان علاقه مندان ترکان کشور ترکیه در بوداپست است. دیگر ساختمان های قابل توجه شامل حمام ترکی و کریلا و رواداس می باشند. ضمنا بوداپست یکی از بزرگترین جشنواره های موسیقی در جهان را دارد. در هر ماه اوت حدود 400،000 نفر از سراسر جهان به جشنواره Sziget می روند. جشن سال نو موسیقی بسیار مفصل برگزار میشود و از سراسر جهان برای شرکت در این جشنواره ها به مجارستان سفر میکنند.

انتخاب شهر بوداپست مجارستان برای زندگی

بوداپست با توجه به این که شهری تاریخی و بسیار زیباست افراد زیادی علاقه مند به زندگی در این شهر هستند. کشور مجارستان و به خصوص شهر بوداپست از رفاه اجتماعی و خدمات عمومی بسیار مطلوبی برخوردار است. به هردلیل اگر شما هم علاقه مند به اقامت و زندگی در شهر بوداپست مجارستان هستید پیشنهاد می شود مقالات اقامت دائم مجارستان و اقامت مجارستان از طریق ازدواج را مطالعه نمایید تا اطلاعات کافی در خصوص مهاجرت به مجارستان کسب نمایید.  موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سالها سابقه امور مهاجرتی آرزوی موفقیت و سفری ایمن را برای همه هموطنان ایرانی خواستار است.

 

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

☎️  ده خط ویژه موسسه :
02126705356
📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما :
 vipvisaa
🌐 سایت های ما :
www.emigrationplus.com
www.parsmohajerat.com
www.emigrationpars.com
www.mohajeratbama.org
www.iremigre.com

 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

#موسسه_سفیران_سروش_سعادت
#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا
#شهر_بوداپست_مجارستان
#مهاجرت_اروپا_بهار
#safiran_soroosh_saadat

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده