ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 122
  • بازديد ديروز : 466
  • بازديد کننده امروز : 13
  • بازديد کننده ديروز : 86
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 0
  • بازديد هفته : 942
  • بازديد ماه : 1,864
  • بازديد سال : 11,789
  • بازديد کلي : 58,818
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 18.222.184.122
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

اگر پزشکان در آمریکا تحصیل نکرده اند و قصد دارند با همین مدرک مهاجرت کنند، باید شرایط لازم را کسب کنند، معادل سازی مدرک پزشکی در آمریکا یکی از این شرایط است. در آمریکا تنها به پزشکانی مجوز کار داده می شود که یا در این کشور مدرک خود را أخذ کرده باشند و یا مراحل مشخص شده را پشت سر گذاشته باشند.

به دلیل وجود دانشگاه های معتبر بین المللی در آمریکا بسیاری از پزشکان و دندانپزشکان علاقه زیادی برای مهاجرت به این کشور دارند، همچنین پزشکان و دندانپزشکان در آمریکا درآمد بالایی دارند. به همین دلیل است که برخی از پزشکان و دندانپزشکان تلاش زیادی برای دریافت ویزای کار و تحصیل در آمریکا انجام می دهند. معادل سازی مدرک پزشکی در آمریکا امری حیاتی برای افرادی است که قصد کار در این کشور را دارند و به همین دلیل مورد توجه مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قرار گرفته است.

تحصیل دندان پزشکی در آمریکا

متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا، باید مدرک کارشناسی خود را در یکی از رشته های علوم پایه کسب کرده باشند. سپس در آزمون ورودی پزشکی آمریکا به نام (MCAT (medical college admission test، شرکت کنند. سپس در صورت قبولی در این آزمون می توانند در رشته پزشکی یا دندانپزشکی تحصیل کنند. داشتن معدل بالا در دوره کارشناسی و تسلط کامل به زبان انگلیسی، شانس متقاضیان برای موفقیت در این آزمون را بالا می برد. کسانی که در یکی از دانشگاه های آمریکا مدرک پزشکی خود را أخذ می کنند، می توانند بعد از اتمام تحصیل درخواست دریافت ویزای اقامت دائم خود را ارسال کنند. به دانشجویان پزشکی در این کشور اجازه کار داده می شود.

نحوه معادل سازی مدرک پزشکی در آمریکا

اگر پزشکان ایرانی دوره عمومی خود را در ایران و یا سایر کشورها گذرانده باشند، می توانند برای ادامه تحصیل و أخذ دوره تخصص در یکی از دانشگاه های معتبر آمریکا تحصیل کنند. در این کشور بر روی رشته پزشکی حساسیت زیادی وجود دارد. از سوی دیگر مدرک تحصیلی متقاضیان در رشته پزشکی به شدت تحت بررسی قرار می گیرد. زیرا این رشته به طور مستقیم با سلامت و جان انسان ها در ارتباط است. به همین دلیل ورود پزشکان ایرانی به آمریکا به کندی و با طی کردن مراحل خاصی انجام می شود.

پروسه معادل سازی به منظور تطبیق مدرک پزشکی با شرایط مورد نظر آمریکا صورت می گیرد. طی این پروسه، پزشکان متقاضی مهاجرت به آمریکا باید در آزمون های تئوری و عملی شرکت کنند. در صورتی که پزشک این آزمون ها را با موفقیت پشت سر بگذارد، مدرک تحصیلی او در رشته پزشکی معادل سازی می شود. سپس به او اجازه تحصیل و یا کار در آمریکا داده می شود.

مراحل معادل سازی مدرک پزشکی در آمریکا

یکی از شرایط معادل سازی مدرک پزشکی در آمریکا شرکت پزشکان در آزمون USMLE است. این آزمون در 3 مرحله و با فواصل زمانی انجام می شود. مرحله اول در ایران برگزار می شود. پزشکان باید در این آزمون نمره قبولی کسب کنند. مرحله دوم در دو قسمت برگزار می شود. قسمت اول از مرحله دومِ آزمون USMLE، در یکی از کشورهای نزدیک به ایران برگزار می شود. برای پزشکان ایرانی این مرحله در ترکیه برگزار می شود.

معادل سازی مدرک پزشکی در آمریکا (USMLE STEP 1)

در این مرحله سوالات، اطلاعات و دانسته های پزشک مربوط به علوم پایه مطرح می شود. از جمله می توان به مباحث مربوط به فیزیولوژی، آناتومی و … اشاره کرد. این آزمون شامل 7 مرحله است. پزشکان متقاضی باید در مدت 60 دقیقه به سوالات پاسخ دهند.

مراحل معادل سازی مدرک پزشکی در آمریکا

معادل سازی مدرک پزشکی در آمریکا (USMLE STEP 2)

این مرحله شامل دو قسمت است :قسمت اول آزمون STEP 2 CK i و قسمت دوم آزمون STEP 2 CS ii است. در این مرحله سوالات به مهارت های کلینکی پزشکان (Clinical knowledge) مرتبط می شود. قسمت اول از این مرحله سخت تر از مرحله قبلی است. پزشکان باید بتوانند از 100 نمره، نمره 90 را بدست آورند تا در آزمون موفق شوند. مرحله دوم آزمون USMLE 8 مرحله است که برای هر مرحله 60 دقیقه به پزشکان فرصت پاسخگویی داده می شود. پزشکان متقاضی باید در یک روز به مدت 9 ساعت در این مرحله شرکت کنند.

در قسمت دوم از مرحله اول (Clinical Skills (CS، سوالات به دانسته های پزشکان در مورد ارتباط مستقیم با بیمار و معاینه بیمار در حالت اورژانسی مرتبط می شود. این قسمت از آزمون نسبت به قسمت اول دشوارتر می شود. سوالات به صورت شفاهی از پزشکان پرسیده می شود. پزشکان متقاضی در این مرحله باید به زبان انگلیسی مسلط باشند تا بتوانند سوالات را درک و به آن ها پاسخ دهند. اگر پزشکان متقاضی مهاجرت به آمریکا، این دو مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارند، به آن ها اجازه کار در آمریکا داده می شود.

معادل سازی مدرک پزشکی در آمریکا (USMLE STEP 3)

در مرحله سوم از آزمون USMLE، از پزشکان متقاضی در مورد مدیریت بیمار از مرحله شروع درمان تا بهبودی کامل سوال پرسیده خواهد شد. این آزمون توسط نرم افزارهای پیشرفته به صورت آنلاین برگزار می گردد. نرم افزار با هرگونه پاسخ اشتباه به یکی از سوالات، از امتیاز شرکت کننده کم خواهد کرد. این آزمون در 2 روز متوالی برگزار می شود. در روز اول پزشکان شرکت کننده باید برای پاسخ دادن به سوالات 7 ساعت زمان صرف کنند. آزمون در روز اول به 6 بخش تقسیم می شود. موضوعِ آزمون در روز دوم در مورد توانایی مدیریت بیمار است.

شرایط معادل سازی مدرک پزشکی در آمریکا

علاوه بر موفقیت های پزشکان متقاضی در آزمون USMLE، تسلط به زبان انگلیسی هم لازم است. پزشک برای کسب نمره قبولی در این آزمون باید به زبان انگلیسی به طور کامل مسلط باشد. اما موفقیت در این آزمون به معنای دریافت ویزای اقامت دائم در آمریکا نیست. با طی کردن این مراحل پزشکان می توانند ویزای تحصیلی آمریکا را أخذ نمایند. اما این ویزا به آن ها اجازه اقامت دائم نمی دهد. البته پزشکانی که موفق می شوند ویزای تحصیل و کار در آمریکا را کسب کنند، می توانند قبل از اتمام اعتبار ویزا، با طی کردن شرایط خاص، درخواست خود را برای دریافت ویزای اقامت دائم ارسال کنند.

توجه داشته باشید که یکی از شرایط شرکت پزشکان در آزمون USMLE داشتن مدرک آیلتس است. متقاضیان باید این مدرک را پیش تر و با نمره حداقل 6.5 دریافت کرده باشند. دندانپزشکان نیز می توانند با طی کردن همین مراحل ویزای کار و تحصیل در آمریکا را دریافت کنند. پروسه معادل سازی مدرک دندانپزشکی نیز برای آن ها انجام می شود. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قادر خواهند بود با استفاده از تجربیات خود و همچنین با تکیه بر رزومه شخصی پزشکان، شرایط مهاجرت آنان به کشور آمریکا را فراهم آورند.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

☎️  ده خط ویژه موسسه :
02126705356
📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما :
 vipvisaa
🌐 سایت های ما :
www.emigrationplus.com
www.parsmohajerat.com
www.emigrationpars.com
www.mohajeratbama.org
www.iremigre.com

 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

#موسسه_سفیران_سروش_سعادت
#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا
#معادل_سازی_مدرک_پزشکی_در_آمریکا
#مهاجرت_اروپا_بهار
#safiran_soroosh_saadat

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده