ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 98
  • بازديد ديروز : 75
  • بازديد کننده امروز : 53
  • بازديد کننده ديروز : 50
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 0
  • بازديد هفته : 452
  • بازديد ماه : 1,374
  • بازديد سال : 11,299
  • بازديد کلي : 58,328
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 3.16.47.74
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

مهاجرت کاری به ایتالیا یکی از راه های مهاجرت به کشور ایتالیا می باشد که برای مهاجرت به این کشور باید شرایط لازم را احراز نمائید. اصولا مهاجرت، به منظور دستیابی به یک زندگی خوب یا خوب تر صورت می گیرد و از سویی دیگر، برای داشتن یک زندگی خوب یا خوب تر، لازم است که یک شغل مناسب داشت که همچنین درآمد مکفی و مناسبی داشته باشد. بدین جهت هر چه آن کشور مورد نظر، از نظر اقتصادی توسعه یافته تر و مرفه تر باشد، می توان گفت که مقصد مطلوب تری به شمار خواهد آمد و از اولویت بالاتری برخوردار خواهد بود.

ورای شنیده ها و تصورات شخصی ما، آمار و شاخص های به روز اقتصادی به خوبی بیان گر وضعیت کشورهای مختلف دنیا هستند. اساسا مبتنی بر اموری همچون همین آمار و شاخص ها است که کشورهای مختلف با بررسی وضعیت خود، اعلام نیاز یا عدم نیاز به نیروی کار خارجی می کنند و افرادی که خواهان مهاجرت بر پایه شغلی هستند نیز لازم است این امور را مد نظر قرار داده و قبل از هر اقدامی، تحقیق نموده و آگاهی کافی را به دست آورند. ایتالیا در جنوب قاره اروپا واقع شده است و یکی از اعضای اتحادیه اروپا می باشد که قاعدتا در بسیاری از مسائل اصلی و از جمله امور اقتصادی و نیز مهاجرتی، تابع قوانین کلی اتحادیه اروپا است.

مهاجرت کاری به ایتالیا و وضع کاری آن

برای بررسی وضعیت مهاجرت کاری به کشور ایتالیا، لازم است اصولا وضعیت کاری در آن کشور را بررسی نماییم. ایتالیا را می توان کشوری توسعه یافته و صنعتی دانست. این کشور در صنایعی مانند صنایع غذایی، خودرو سازی، مد و پوشاک، نفتی و پتروشیمی، گردشگری و … جزء کشورهای پیشرو و تراز اول دنیا میباشد. با این حال وضعیت آن به وضوح با کشوری مانند آلمان متفاوت است و در حال حاضر، ظرفیت پایینتری به منظور جذب نیروی کار خارجی دارد. ایتالیا بیش از شصت میلیون نفر جمعیت دارد و مردم آن با وجود چهره های سرشناسی در علم، صنعت، هنر، ادبیات و تقریبا تمامی زمینه ها، عموما مردمانی خلاق و مبتکر شناخته می شوند.

برخی بر آنند که این نوآوری، بنیان اقتصاد ایتالیا را شکل می دهد و بنابراین بیشتر مردم در آن کشور به طور مستقل و بر پایه کارآفرینی زندگی می کنند و این نکته مهمی است که متقاضیان مهاجرت کاری به ایتالیا باید بدان توجه کنند. داشتن مهارت خاص به منظور امرار معاش در ایتالیا نقش مهمی در موفقیت افراد دارد؛ از مهارت در امور عمومی تری مانند آشپزی و خیاطی تا تخصص در امور خاص تری مانند طراح و تکنیسین. طبق آخرین گزارشی که اتحادیه اروپا در سایت رسمی خود و برای ماه آگوست سال 2018 منتشر کرده است، نرخ بیکاری در ایتالیا 9.7% است. همین گزارش، نرخ بیکاری در کشوری مانند آلمان را 3.4% اعلام می کند و این یعنی اختلافی حدودا سه برابری.

مهاجرت کاری به ایتالیا و انواع کار

به طور کلی ایتالیا سه نوع ویزای کاری دارد: پیشنهاد کار (Job offer)، جستجوی کار (Job seeker)، کار تعطیلات (Holiday). پیشنهاد کار، عبارت است از آن که کارفرمایی با شخصیت حقوقی ایتالیایی و با حصول پیش شرط های قانونی مربوطه، طی دعوت نامه ای رسمی اعلام می دارد که به فلان نیروی کار احتیاج دارد و از او دعوت به همکاری می نماید. پیش شرط قانونی صدور چنین پیشنهاد کاری از این قرار است که آن کارفرما در گام نخست و به موجب قانون حمایت از نیروی کار داخلی می باید 3 ماه در همان کشور ایتالیا برای همان موقعیت کاری، آگهی استخدام دهد و اگر متقاضی واجد شرایطی پیدا نشد، در گام بعدی باید 3 ماه در محدوده کشورهای عضو اتحادیه اروپا آن را آگهی کند و اگر باز هم متقاضی واجد شرایطی پیدا نشد، آنگاه می تواند دعوتنامه فوق را صادر نماید.

ترفندی که می تواند تضمینی برای رسیدن به آن موقعیت کاری باشد بدین صورت است که فرد متقاضی می تواند ابتدا طی اخذ پذیرش تحصیلی،ویزای تحصیلی ایتالیا را اخذ نماید و وارد ایتالیا شود و بعدا با اجازه کار پاره وقتی که دانشجویان دارند، در همان مرحله اول آگهی، آن کار را به دست آورد. پس از تصاحب کار مورد نظر، می تواند از ادامه ی تحصیل در ایتالیا انصراف دهد و نوع ویزای خود را تغییر دهد.

ویزای جستجوی کار در ایتالیا

جستجوی کار، عبارت است از آن که فرد متقاضی کار به موجب اعلام نیاز دولت ایتالیا و در پی آن با اخذ ویزای کاری ایتالیا، اجازه دارد که وارد ایتالیا شده و 6 ماه زمان خواهد داشت که به دنبال کار بگردد و بتواند کاری بیاید و با کارفرمای آن قرارداد کاری ببندد. در صورت موفقیت، ویزای او به ویزای کاری بلند مدت تبدیل خواهد شد. کار تعطیلات نیز عبارتست از امکان ویژه ای که شهروندان استرالیا، نیوزلند، کانادا، کره جنوبی و ایتالیا طی توافق نامه ای فی مابین دولت هایشان، به منظور کار در سایر کشورهای فوق خواهند داشت.

مهاجرت کاری به ایتالیا و ویزای آن

طرح مجوز کار ایتالیا به صورت منطقه ای اداره می شود، بنابراین اجرای آن به طور قابل توجهی بسته به مقصد دقیق در ایتالیا متفاوت است. زمان های پردازش بین مناطق متفاوت است، اما متوسط آن حدود دو ماه است. ویزای صادره به این منظور، ویزای شنگن می باشد که دارنده آن، از مزایای آن بهره مند خواهد بود. به موجب این ویزا، دارنده آن امکان تردد در سراسر منطقه شنگن را خواهد داشت و می تواند با سفر به سایر کشورهای عضو از امکان کار و تحصیل در جاهای دیگر نیز برخوردار گردد که البته این امر، راهکارهای خاص خود را خواهد داشت.

 از مجموع آن چه در بحث مهاجرت کاری به ایتالیا آمد، درمی یابیم که با توجه به شرایط اقتصادی ایتالیا و وضعیت اشتغال در آن کشور اساسا نمی توان آن جا را کشور مطلوبی برای نیل به این مقصود دانست. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با در اختیار داشتن کارشناسانی که به زوایا و خفایای امور مهاجرتی و کشورها آگاهی دارند، شما را در بهترین انتخاب یاری خواهند نمود.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


☎️  ده خط ویژه موسسه :

02126705356

📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 

 vipvisaa

🌐 سایت های ما : 

www.emigrationplus.com

www.parsmohajerat.com

www.emigrationpars.com

www.mohajeratbama.org

www.iremigre.com


 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه


➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


#موسسه_سفیران_سروش_سعادت

#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 

#مهاجرت_کاری_به_ایتالیا

#مهاجرت_اروپا_بهار

#safiran_soroosh_saadat

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده