ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 415
  • بازديد ديروز : 75
  • بازديد کننده امروز : 81
  • بازديد کننده ديروز : 50
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 0
  • بازديد هفته : 769
  • بازديد ماه : 1,691
  • بازديد سال : 11,616
  • بازديد کلي : 58,645
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 3.17.152.183
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

هزینه تحصیل و زندگی در آلمان یکی از اصلی ترین موارد در خصوص مهاجرت به آلمان است که باید یک برآورد اولیه از آن داشته باشید. هزینه ­های تحصیل و زندگی در کشورهای مختلف دنیا به دو قسمت کلی، تقسیم می ­شوند. دسته اول کشورهایی مانند انگلستان، کانادا، آمریکا و استرالیا که هزینه زندگی و تحصیل بالایی دارند و دسته دوم کشورهایی مانند آلمان، اتریش و غیره هزینه­ های زندگی و تحصیلی پایینتری نسب به کشورهای ذکر شده دارند. در سال 2014، دولت کشور آلمان، هزینه دانشجویان دوره لیسانس را در تمامی دانشگا­ه های دولتی این کشور رایگان اعلام کرد.

معرفی کشور آلمان

کشور آلمان در مرکز اروپا قرار دارد و نام رسمی آن، جمهوری فدرال آلمان می ­باشد. پایخت این کشور، شهر برلین است. همسایگان آلمان، کشورهای دانمارک، لهستان، اتریش، سوئیس، جمهوری چک، فرانسه، بلژیک، هلند و لوکزامبورگ می­باشند. جمعیت این کشور حدود 82 میلیون است و پرجمعیت ترین کشور قاره اروپا محسوب می­ شود. این کشور دارای 16 ایالت و نظام سیاسی آن به طور دموکراتیک پارلمانی می­باشد. صنعتی ترین کشور اتحادیه و ثروتمندترین کشور اروپایی، کشور آلمان می­باشد. شهرهای بزرگ این کشور، شهرهای مونیخ، برلین، هامبورگ، فرایبورگ و فرانکفورت می ­باشند.

دانشگاه های کشور آلمان

دانشگاه های دولتی و خصوصی، انواع دانشگاه های موجود در آلمان می ­باشند. هزینه تحصیل و زندگی در دانشگاه های دولتی آلمان پایین و گزینه مناسبی برای متقاضیان محسوب می شود. کشور آلمان جزء کشورهایی است که هزینه زندگی پایینی دارد. هزینه تحصیل در این کشور، حدودا 300 الی 400 یورو در هر ترم است که اکثرا مربوط به ثبت نام می­باشد. به طور متوسط هزینه­ های زندگی در این کشور حدودا 400 الی 600 یورو می­ باشد. دانشجویان با کار در حین تحصیل می­ توانند کمک شایانی به مخارج زندگی خود نمایند.

معمولا دانشجویان در طول هفته در مقطع لیسانس 10 الی 20 ساعت، مقطع فوق لیسانس 20 الی 30 ساعت اجازه کار دارند. مجوز کار در طول تحصیل برای دانشجویان دوره دکترا، تفریباً 30 الی 40 ساعت در هفته است. حقوق و دستمزد یک ساعت کار تقریبا مبلغی بین 8 الی 10 یورو خواهد بود. دانشگاه های کلن، مونیخ و برمن از جمله دانشگاه های دولتی کشور آلمان می­باشند. موسسه آلمانی تبادلات آکادمیک (DAAD) برای دانشجویان آلمانی و خارجی، کمک هزینه­ هایی مهیا نموده است. یکی دیگر از موسسه­ هایی که بورسیه ارائه می­دهد، وزارت فدرال آموزش و پژوهش می ­باشد. در ادامه به بررسی بیشتر در مورد هزینه تحصیل و زندگی در آلمان خواهیم پرداخت.

هزینه تحصیل و زندگی در آلمان در مقاطع تحصیلی

اگر مستقیماً از مقطع کارشناسی وارد مقطع کارشناسی ارشد شوید، اخذ مدرک در این مقطع رایگان خواهد بود. شهریه مقطع فوق لیسانس ناپیوسته برای دانشجویانی که مدرک لیسانس خود را از کشورهای مختلف اخذ کرده باشند، متفاوت می­باشد. شهریه این مقطع در دانشگا­ه های دولتی در حدود 5 هزار یورو در سال و برای دانشگاه های خصوصی تا 30 هزار یورو خواهد رسید. در مقطع دکترا برای 6 ترم ابتدایی، تحصیل در همه دانشگاه ها به صورت رایگان است. هزینه­ های جانبی مانند مخارج ثبت نام و موارد اداری، مبلغی در حدود 300 یورو خواهد بود.

دانشجویان برای هر ترم تحصیلی، باید هزینه ­ای تقریبا به معادل 300 یورو به دانشگاه پرداخت ­نمایند. با پرداخت  مبلغی، کارت حمل و نقل رایگان دریافت می نمائید. در اینصورت دیگر احتیاجی به خرید بلیط اتوبوس و یا مترو ندارند و رفت و آمد در شهر و یا شهرهای اطراف، به طور رایگان صورت خواهد گرفت. پرداخت هزینه Semester Ticket مبلغی در حدود 300 یورو در هر ترم می­باشد که اجباری است. زیرا سمستر کارت به عنوان کارت دانشجویی شما نیز به شمار می ­آید و پرداخت مبلغ کارت برای دانشجویان ضروری است.

دانشگاه های خصوصی کشور آلمان

مهاجرت از طریق تحصیل به آلمان به دلیل وجود نظام رایگان متقاضیان زیادی دارد. نسبت به دانشگاه های دولتی، دانشگاه های خصوصی آلمان از هزینه بالایی برخوردار هستند. در سال هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی تقریبا 10 هزار یورو است. اخذ مجوز کار برای دانشجویان در حین تحصیل امکان پذیر است که می­توانند بخشی از هزینه ­های زندگی را پرداخت نمایند. رشته ­ها در دانشگاه های خصوصی، اکثرا به زبان انگلیسی ارائه می­شوند، اما تسلط به زبان آلمانی برای کار بعد از تحصیل بسیار مهم می­باشد.

دانشگاه های اقتصاد، موسیقی دورتموند و علوم کاربردی از جمله دانشگاه های خصوصی کشور آلمان می­باشند.

هزینه تحصیل و زندگی در آلمان

لیست هزینه تحصیل و زندگی در آلمان

هزینه­های دانشجویی در کل به دو قسمت هزینه­های تحصیل و دانشگاه، و هزینه­های جانبی تقسیم می­شود. هزینه­های جانبی شامل بیمه، هزینه رفت و آمد، مسکن، خوراک و غیره می­باشد. همانطور که قبلا ذکر شد تحصیل در دانشگاهای دولتی آلمان، تقریبا رایگان و در حدود 300 الی 400 یورو می­باشد. بیشتر هزینه­ها در مورد مخارج جانبی می­باشد. دانشجویان معمولا با پرداخت مبلغی در حدود 1000 یورو از خدمات شهری در این کشور می­توانند استفاده نمایند. دانشجویان برای اجاره مسکن و مکان زندگی می­توانند از دو روش استفاده نمایند. از طریق خوابگاه­های دانشجویی که هزینه کمتری دارند، روش دوم خرید یا اجاره خانه­های شخصی می­باشد.

در روش دوم طبیعتا دانشجویان باید هزینه بیشتری پرداخت نمایند. هزینه بیمه تحصیلی مبلغی در حدود 60 الی 70 یورو در هر ترم می­باشد. خدمات بیمه درمانی در کشور آلمان، باعث کاهش هزینه زندگی تحصیلی در این کشور می­شود زیرا مخارج درمانی در کشور آلمان بسیار گران می­باشد. دانشجویان با پرداخت هزینه بیمه، کارت بیمه دریافت خواهندکرد که بوسیله این کارت در اتحادیه اروپا قادر خواهند بود رایگان تحت درمان قرار بگیرند. دانشجویان زیر 30 سال، موظف به پرداخت هزینه بیمه در حدود 160 یورو می­باشند. که نیمی از این مبلغ را دولت کشور آلمان تقبل می­نماید.

دانشجوی آلمانی و خارجی باید نصف دیگر آن را که حدود 80 یورو می­باشد، در هر ماه پرداخت نماید. همچنین امکان شرایط کار پس از تحصیل در آلمان برای دانشجویان فراهم است.

هزینه زندگی در کشور آلمان

هزینه تحصیل و زندگی در آلمان وابسته به محل تحصیل و زندگی است. به عنوان نمونه هزینه زندگی در شهر مونیخ در حدود 11 هزار یورو در سال است. که این شهر گرانترین شهر کشور آلمان می­باشد. هزینه­های زندگی در کشور آلمان در سال به طور میانگین مبلغی در حدود 10 هزار یورو است. اجاره مسکن پر خرج ترین هزینه متقاضیان در ماه خواهد بود. اگر اجاره آپارتمان به صورت شریکی باشد، طبیعتا هزینه پایین تر می­شود. اجاره مسکن در ماه در حدود 250 الی 320 یورو خواهد بود. همچنین اقامت در خوابگاه دانشجویی حدود 250 یورو در ماه هزینه خواهد داشت. بر طبق گزارش موسسه تبادلات آکادمیک کشور آلمان، برخی هزینه­های زندگی را می­توانید در جدول زیر مشاهده فرمایید:

عنوان هزینه (یورو)
مواد غذایی 165
لباس و پوشاک 52
حمل و نقل 82
تلفن و اینترنت 33
لوازم مورد نیاز تحصیل 30
سرگرمی­ های اوقات فراغت 68

متقاضیان برای اخذ ویزا باید مدارکی برای اثبات حقوق سالیانه خود در حدود 8700 یورو ارائه نماید. این حقوق در ماه باید حدود 725 یورو باشد تا بتواند هزینه­های زندگی را پرداخت نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه تحصیل و زندگی در آلمان می‌توانید با وکلا و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


☎️  ده خط ویژه موسسه :

02126705356

📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 

 vipvisaa

🌐 سایت های ما : 

www.emigrationplus.com

www.parsmohajerat.com

www.emigrationpars.com

www.mohajeratbama.org

www.iremigre.com


 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه


➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


#موسسه_سفیران_سروش_سعادت

#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 

#هزینه_تحصیل_و_زندگی_در_آلمان

#مهاجرت_اروپا_بهار

#safiran_soroosh_saadat

 

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده