ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 296
  • بازديد ديروز : 75
  • بازديد کننده امروز : 70
  • بازديد کننده ديروز : 50
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 0
  • بازديد هفته : 650
  • بازديد ماه : 1,572
  • بازديد سال : 11,497
  • بازديد کلي : 58,526
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 3.16.203.149
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

مهاجرت به آلمان به دلیل اقتصاد پیشرفته و فوق صنعتی، فرصتهای اشتغال نیروی کار ماهر، استاندارد زندگی و میانگین درآمد بالا، آموزش برتر و… متقاضیان زیادی دارد. آلمان دومین مقصد مهاجرتی معروف در جهان بعد از آمریکا محسوب می شود. اهمیت مهاجرت به کشور آلمان تا حدی است که بنا بر آمار سال 2017، در حدود 12165083 نفر یعنی حدود 14.8% از جمعیت این کشور جزو مهاجران خارجی بوده اند. قانون مهاجرت آلمان مصوب 1 ژانویه سال 2005 اصولا بر مبنای جذب مهاجران خارجی ماهر تدوین شده است و تمرکز اصلی آن بر تشویق و تسهیل روند مهاجرت این دسته از مهاجران خارجی می باشد.

بر این اساس، مقاله حاضر به گونه ای سازماندهی و طراحی شده است که کلیه اطلاعات لازم درباره پروسه مهاجرت به کشور آلمان در سال 2019 را مطابق آخرین قوانین مهاجرتی این کشور ارائه دهد. این اطلاعات شامل نحوه درخواست ویزای اقامت، گزینه های مهاجرتی برای کارگران، کارآفرینان، دانشجویان و خانواده هایی است که مایل به مهاجرت به کشور آلمان می باشند. اگر شما نیز جزو یکی از دسته های متقاضی فوق می باشید، پس توصیه می شود برای بهره مندی از راهنمایی ها و تصمیم گیری بهتر در این زمینه با مشاورین و کارشناسان ارشد مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمائید.

مقدمه ای بر قانون مهاجرت آلمان

قانون مهاجرت آلمان در 1 ژانویه سال 2005 به تصویب رسیده است و از همان سال، دولت آلمان برای تشویق کارگران ماهر جهت مهاجرت به این کشور تلاش های گسترده ای انجام داده است. با وجود اینکه دریافت مجوز کار برای کارگران با مهارت پایین در آلمان بسیار دشوار است، اما قوانین مهاجرتی در خصوص کارگران ماهر بسیار منعطف و سهل گیرانه عمل می کند. مشاغل مورد نیاز آلمان شامل شاغلین IT، دانشمندان علوم طبیعی (زیست شناسان، شیمیدان ها، فیزیکدان ها)، مهندسان، اساتید و پرسنل علمی در رشته های با فناوری بالا می باشد. نظر به اینکه اخذ مجوز کار برای کارگران غیر ماهر سخت است، تاکید این مقاله بر روی کارگران ماهر می باشد.

قانون فوق، درخواست ویزای اقامت دائمی و ویزای کار متخصصان و کارگران ماهر را خارج از آلمان تضمین می کند، اما داشتن یک پیشنهاد کاری رسمی و اخذ مجوز از اداره کار آلمان ضروری است. قانون مذکور همچنین تلاش دارد تا بروکراسی دست و پا گیر را از سر راه کارگران ماهر بردارد و اغلب متقاضیان بتوانند با مراجعه به سفارت آلمان ویزای اقامت و کار آلمان را دریافت نمایند. تحت همین قانون، اعضای خانواده همراه کارگر ماهر نیز حق اخذ ویزای کار آلمان را دارند.

بر اساس قانون فوق، فارغ التحصیلان خارجی از دانشگاه های آلمانی در صورت تمایل به اقامت در آلمان، 18 ماه فرصت کاریابی در این کشور  را بدون ویزای خاصی دارند. در حالیکه دارندگان مدرک از خارج ممکن است با ویزای کاریابی به مدت 6 ماه برای کاریابی وارد آلمان شوند. ویزای کارآفرینی آلمان نیز مخصوص خود اشتغالی است و به مهاجران دارای برنامه کسب و کار و سرمایه زیاد اعطاء می شود. بخاطر عضویت آلمان در ناحیه شنگن اروپا، امکان مسافرت به آلمان با ویزای شنگن نیز برای متقاضیان وجود دارد.

شرایط مهاجرت به کشور آلمان

آلمان از جمله کشورهایی است که شما برای مهاجرت به این کشور حتما باید دلیل خاصی داشته باشید و با شرایط مهاجرت به این کشور آشنا باشید. روش های مختلفی برای مهاجرت به آلمان وجود دارد که شامل مهاجرت کاری، تحصیلی، کارآفرینی و تجدید دیدار خانواده می باشد. هر کدام از روش ها شرایط خاص خود را دارند. به منظور کسب صلاحیت برای مهاجرت به آلمان، متقاضیان مهاجرت به این کشور بایستی دارای شرایط خاصی باشند.

یکی از این شروط، اثبات تمکن مالی متقاضی جهت اقامت در کشور آلمان می باشد، حتی اگر شما در آلمان مشغول به کار هم باشید، باز هم نیازمند اثبات تمکن مالی تا هنگام دریافت اولین حقوق خود می باشید. برخورداری از بیمه سلامت جهت مهاجرت به کشور آلمان جزو ضروریات می باشد. برای زندگی در آلمان، داشتن حداقل مهارت زبان آلمانی برای متقاضیان الزامی است. چارچوب مرجع زبانی مشترک اروپایی دارای 3 سطح مهارت زبانی A ,B و C می باشد که هر یک دارای دو بخش 1 و 2 می باشد:

A (سطح مقدماتی) A1
A2
B (سطح متوسط) B1
B2
C (سطح پیشرفته) C1
C2

به منظور احراز صلاحیت متقاضیان مهاجرت به آلمان، هر متقاضی بایستی در آزمون های زبان شرکت نموده و این آزمون ها را با نمرات سطح A2 یا B1 بگذراند. اما به منظور اخذ ویزای اقامت دائمی در آلمان، متقاضیان بایستی مدرک مهارت زبانی سطح C1 یا C2 را اخذ نمایند.

ویزای کار برای مهاجرت به آلمان

آلمان به عنوان چهارمین اقتصاد بزرگ دنیا و خواستگاه صنایع و شرکت های معروف بین المللی نه تنها برای مردم آلمان، بلکه همچنین برای شهروندان کشورهای جهان سوم نیز بهشت فرصت ها محسوب می شود. ویزای کار آلمان فرصتی 2 ساله در اختیار کارگران ماهر خارجی قرار می دهد تا در آلمان مقیم شده و در رشته تخصصی خود مشغول به کار شوند. ویزای کار آلمان با امکان تمدید مجدد و بعدا امکان تبدیل به کارت آبی اتحادیه اروپایی (EU Blue Card) و یا انواع دیگر ویزاهای اقامتی از پر متقاضی ترین نوع ویزاها برای مهاجرت به آلمان محسوب می شود.

متقاضیان مهاجرت کاری به آلمان نیازمند احراز صلاحیت خود جهت اقامت آلمان می باشند و برای همین منظور لازم است تا با ارائه مدارک زیر به سفارت/کنسولگری آلمان، درخواست خود را ثبت نمایند. در واقع، این مدارک به همراه مصاحبه با سفارت جزء اصلی پروسه درخواست ویزای کار آلمان می باشند:

  • 2 فرم درخواست کاملا تکمیل شده
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • پاسپورت ملی معتبر
  • مدرک اقامتی
  • بیمه سلامت
  • قرارداد کار/ پیشنهاد کاری
  • رزومه یا CV از مدارک تحصیلی و سابقه کار
  • مدرک مهارت فنی و حرفه ای
  • مدرک عدم سوء سابقه کیفری
  • رسید پرداختی هزینه ویزای بلند مدت آلمان € 75

کارت آبی اتحادیه اروپایی جهت مهاجرت به آلمان

EU Blue Card یا کارت آبی اتحادیه اروپایی برای کارگران خارجی (غیراروپایی) مهارت بالا صادر می شود که قصد کار در آلمان را دارند. مهارت های بالا بدان معنی است که متقاضی دارای مدرک لیسانس یا فوق لیسانس در هر رشته ای باشد. به منظور احراز صلاحیت برای اخذ کارت آبی اتحادیه اروپایی، متقاضی می باید از قبل در کشور آلمان کاری پیدا کرده باشد و حداقل دستمزد سالیانه در حدود 50,800 € (یورو) باشد.

از دیگر شرایط اخذ بلوکارت آلمان یا کارت آبی اتحادیه اروپایی، مدت اعتبار 4 ساله آن جهت اقامت در کشور آلمان می باشد و از امتیازات بسیار مهم کارت مذکور امکان تبدیل ویزای اقامت موقت به اقامت دائمی آلمان است، برای این منظور، متقاضی باید اولا دارای مهارت زبان آلمانی کافی باشد، شرایط مالی خاصی داشته باشد و نیز به مدت بیش از 33 ماه در کشور آلمان در مشاغل مهارت بالا مشغول به کار باشد.

ویزای کاریابی جهت مهاجرت به آلمان

آلمان کشور عضو EU دارای یک اقتصاد با رشد بالا و نرخ بیکاری پایین، مکانی ایده آل برای کاریابی نیروهای کار خارجی محسوب می شود. آلمان به مقیمان خود، تحصیل رایگان ارائه داده و به عنوان محیط کار و زندگی امن و جذاب محسوب می شود. آلمان همچنین جزو کشورهایی است که کارکنان مهارت بالا و جوانان ماهر و خلاق می توانند به دنبال پست های شغلی پر درآمد بروند و این کار توسط اخذ ویزای کاریابی آلمان یا جاب سیکر امکان پذیر است.

ویزای کاریابی آلمان نوعی مجوز اقامت بلند مدت است که به متقاضی امکان اقامت طولانی (تا 6 ماه) و جستجوی کار را می دهد. اگر متقاضی در پایان 6 ماه به پست شغلی مناسبی دست یابد، می تواند متقاضی ویزای کار آلمان باشد. توجه نمائید که ویزای کاریابی آلمان به شما امکان شروع فوری کار در آلمان را نمی دهد و صرفا برای اقامت آلمان جهت جستجوی کار صادر می شود. مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کاریابی در آلمانشامل پاسپورت معتبر، کپی صفحه داده پاسپورت، 3 قطعه عکس، نامه همراه، مدرک تحصیلی، CV، مدرک سکونتی آلمان، مدرک تمکن مالی، صورت حساب بانکی، مدرک بیمه پزشکی، گواهی عدم سوء سابقه پزشکی متقاضی می باشد.

مهاجرت به آلمان

ویزای تحصیلی برای مهاجرت به آلمان

دانشجویان خارجی متقاضی تحصیل در دانشگاه های آلمانی برای یک دوره زمانی خاص، نیازمند اخذ ویزای تحصیلی آلمان می باشند. بنابرین شهروندان خارجی متقاضی نامه پذیرش از دانشگاه آلمانی، اخذ A Response از دانشگاه آلمانی، ثبت نام کننده در دوره پایه قبل از درخواست پذیرش از دانشگاه آلمانی، شرکت کنندگان در دوره پایه (Studienkolleg) جهت آمادگی برای تست Feststellungsprüfung یا آزمون ارزیابی مهارتی، افراد نیازمند اتمام دوره دکتری و متقاضیان شرکت در پروژه تحقیقاتی صلاحیت درخواست ویزای تحصیلی آلمان را دارند.

در مواردی که متقاضیان باید به مدت بیش از 90 روز یا 3 ماه در آلمان اقامت نمایند، باید به محض ورود به خاک آلمان، ویزای اقامت خود را درخواست نمایند. هزینه درخواست این ویزای تحصیلی آلمان در حدود € 60 (یورو) یا $ 70 (دلار) و مدت زمان رسیدگی برای صدور ویزای تحصیلی آلمان 12-6 هفته از زمان درخواست آن می باشد. مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان به شرح ذیل می باشد:

فرم درخواست تکمیل شده
پاسپورت معتبر
2 قطعه عکس
نامه پذیرش از دانشگاه آلمانی
ریزنمرات تحصیلی
گواهی مدرک مهارت زبان آلمانی
مدرک اثبات تمکن مالی جهت زندگی در آلمان (چیزی حدود € 8,700 در سال، که تقریبا معادل US$10,250 می باشد.)
بیمه سلامت و بیان اصالت مدارک ارائه شده

ویزای تجاری جهت مهاجرت به آلمان

آلمان، به عنوان چهارمین اقتصاد بزرگ دنیا خواستگاه و مرکز شرکت ها و صنایع بزرگ و معروف دنیا است که در کشورهای دیگر شعب، همکار یا دفاتری در اختیار دارند که اغلب برای انجام بیزینس به آلمان مسافرت می کنند. این افراد و نیز هر شخصی که خواستار ورود به کشور آلمان با تک هدف انجام بیزینس یا تجارت است، باید نسبت به درخواست و اخذ ویزای بیزینس یا ویزای تجاری آلمان اقدام نماید.

ویزای تجاری آلمان چه نوع ویزایی است؟ ویزای تجاری آلمان در واقع ویزای شنگن کوتاه مدت است که به دارنده آن امکان ورود و اقامت در کشور آلمان را تا 90 روز فراهم می کند. هدف از صدور این نوع ویزا انجام بیزینس، حضور در جلسات و میتینگ ها، امضاء قراردادها و امثالهم می باشد. متقاضیان برای اخذ ویزای تجاری آلمان نیازمند تهیه موارد زیر می باشند:

فرم درخواست ویزای کوتاه مدت اظهارنامه دقت اطلاعات
2 قطعه عکس هویتی پاسپورت ملی معتبر
یک فوتوکپی از صفحه داده پاسپورت (کپی با اندازه A4) بیمه سلامت مسافر
رزرو بلیط هواپیما، بلیط قطار و … مدرک اقامت در آلمان
مدرک وضعیت تاهل مدرک اثبات تمکن مالی
صورت حساب بانکی شرکت مراجعه تجاری
نامه پذیرش از شریک تجاری به زبان انگلیسی یا آلمانی جدول زمانی جلسات شرکت و گواهی تشکیل شرکت

ویزای توریستی برای مهاجرت به آلمان

آلمان از جاذبه های گردشگری فراوانی جهت جذب توریست های خارجی برخوردار است. ساختمان شهرداری در Bamberg، قلعه Schwerin، بازار کریسمس Nuremberg  Octoberfest، کلیسای جامع Cologne و دیگر سایت های تاریخی و طبیعی در آلمان همه ساله باعث جذب حداکثر توریست ها به کشور آلمان می شوند، اما آلمان در باب ورود توریست های خارجی سیاست ویزایی خاص خود را دارد. بر این اساس اگر متقاضی مایل به بازدید از آلمان برای یک دوره زمانی کوتاه تر از 3 ماه باشد، وی نیازمند ویزای شنگن می باشد.

از مزایای ویزای شنگن اروپا آن است که دارنده این نوع ویزا علاوه بر مسافرت و بازدید از آلمان می تواند به 26 کشور عضو ناحیه شنگن به راحتی و بدون هیچ محدودیتی وارد شود. نکته حائز اهمیت آن است که متقاضی ویزای شنگن نمی تواند بوسیله این نوع ویزا در آلمان کار یا تحصیل نماید. هزینه درخواست ویزای شنگن در حدود € 60 (یورو) می باشد.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای توریستی آلمان

برای درخواست و صدور ویزای شنگن اروپا جهت بازدید از کشور آلمان، متقاضیان نیازمند تحویل مدارک زیر به سفارت/ کنسولگری آلمان می باشند:

  • فرم درخواست تکمیل شده به زبان انگلیسی یا آلمانی
  • اظهاریه صحت اطلاعات ارائه شده
  • عکسهای پاسپورتی
  • پاسپورت ملی معتبر
  • صورت حساب های بانکی شخصی
  • بیمه سلامت شینگن
  • مدرک اقامتی آلمان همانند رزرو هتل
  • مدرک رزرو هواپیما
  • مدرک تمکن مالی
  • گواهی سوء سابقه کیفری
  • دعوت نامه از شخصی که متقاضی قصد دیدار او را دارد
  • مدرک وضعیت تاهل
  • گواهینامه رانندگی

اخذ ویزاهای مهاجرتی آلمان و اقامت در آلمان یک کار تخصصی و ویژه بوده و در حیطه صلاحیت کارشناسان و وکلای حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد. کارشناسان ما آماده اند تا در کلیه مراحل اخذ ویزا و اقامت کشور آلمان، شما هموطنان عزیز را راهنمایی و مشاوره های لازم را برای موفقیت در روند مهاجرتی شما ارائه دهند.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

☎️  ده خط ویژه موسسه :
02126705356
📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 
 vipvisaa
🌐 سایت های ما : 
www.emigrationplus.com
www.parsmohajerat.com
www.emigrationpars.com
www.mohajeratbama.org
www.iremigre.com

 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

#موسسه_سفیران_سروش_سعادت
#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 
#مهاجرت_به_آلمان
#مهاجرت_اروپا_بهار
#safiran_soroosh_saadat

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده