ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 104
  • بازديد ديروز : 90
  • بازديد کننده امروز : 92
  • بازديد کننده ديروز : 44
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 1
  • بازديد هفته : 960
  • بازديد ماه : 402
  • بازديد سال : 10,327
  • بازديد کلي : 57,356
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 3.133.141.6
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

اقامت بعد از تحصیل در ایتالیا یک از اصلی ترین دغدغه های دانشجویانی است که قصد تحصیل در این کشور را دارند. دانشجویانی که تحصیل در خارج از کشور را انتخاب می کنند را می توان به دو گروه تقسیم کرد: گروهی حقیقتا منظور و مقصودشان تحصیل است و حالا با توجه به رشته تحصیلی یا هزینه های آن و یا مسائلی دیگر، اقدام به انتخاب کشور و دانشگاه مورد نظر می کنند.

اما گروهی دیگر در اصل به دنبال مهاجرت هستند و تحصیل صرفا پلی است که آن ها را مستقیم یا غیر مستقیم به آن جایی که می خواهند می رساند. در هر دو حالت، لازم است که دانشجو برای بعد از اتمام دوران تحصیل خود برنامه ریزی نماید تا بتواند به هدف خود برسد. این هدف غالبا با تمدید اقامت آن فرد، قابل پیگیری و تحقق است.

اما از آن جا که اقامت او تا کنون مبتنی بر هدف تحصیلی و لذا در قالب ویزای تحصیلی بوده است پس اکنون و با پایان تحصیلات وی، دیگر اقامت او تحت عنوان ویزای تحصیلی تمدید نخواهد شد و باید بر مبنای دیگری و با عنوان جدیدی تمدید گردد. حال پروسه های دیگری در برابر دانشجو قرار می گیرد که می تواند از طریق حداقل یکی از آن ها، اقدام به تمدید اقامت ولی البته بر مبنایی جدید گردد مانند کار در ایتالیا، سرمایه گذاری در ایتالیا و ازدواج در ایتالیا.

تحصیل در ایتالیا

ایتالیا کشوری با تاریخ کهن و سابقه درخشان در فرهنگ و تمدن بشری می باشد. این کشور را می توان مهد بسیاری از علوم و فنون دانست. ایتالیا اساسا از اولین کشورهایی است که دانشگاه در آن تاسیس شده و شروع به فعالیت کرد. امروزه نیز ایتالیا کشوری پیشرفته و پیشتاز در بسیاری از عرصه ها و زمینه های علمی است و توانسته در بسیاری از صنایع، حرف اول را بزند.

دانشگاهای آن از سطح استاندارد بالایی برخوردارند و دانشجویان بین المللی زیادی را از اطراف جهان به خود جذب می نمایند. دانشگاهای ایتالیا جزء کم هزینه ترین دانشگاهای اروپا است و هزینه های زندگی در این کشور نیز در مقایسه با بریتانیا، آلمان، فرانسه و بسیاری دیگر از کشورهای اروپای شمالی و غربی، به صرفه تر است. عضویت در اتحادیه اروپا و منطقه شینگن نیز نوید بخش گشوده شدن افق های روشن در پیش روی فارغ التحصیلان آن خواهد بود.

اقامت بعد از تحصیل در ایتالیا از طریق کار

به موجب قوانین کشور ایتالیا که البته منطبق بر قوانین جامع اتحادیه اروپا می باشد، یکی از مجوز های شغلی برای خارجی ها، فرصت شش ماهه ای است که به دانشجویان بین المللی پس از پایان تحصیلاتشان داده می شود تا بگردند و کاری را در راستای تحصیلات خود در آن کشور بیابند.

در صورت توفیق در یافتن کار، مجوز اقامتی او از تحصیلی به کاری تغییر یافته و می تواند کماکان به اقامت خود در آن کشور ادامه دهد. این مجوز در مرحله اول معمولا برای مدت یک سال صادر می گردد که در صورت ادامه اشتغال، اقامت کاری او نیز تمدید خواهد شد.

تمدید این اقامت کاری برای پنج سال متوالی می تواند منجر به کسب اقامت دائم ایتالیا برای آن فرد شود. گر چه ایتالیا عضو اتحادیه اروپا و از کشورهای صنعتی دنیا است ولی بنا به شرایط خاص خود، بازار کار خوبی ندارد. طبق آخرین آمار و گزارش ها، نرخ بیکاری در این کشور برای سال 2018 میلادی %9.7 است که این به خوبی گویای مطلب است. بنابراین اگر چه تحصیل در ایتالیا به جهت هزینه های تحصیلی پایین، بسیار مقرون به صرفه است ولی با توجه به اوضاع کاری در آن کشور و امکان پایین برای یافتن کار پس از تحصیل، شاید گزینه چندان مطلوبی نباشد.

شایان ذکر است که یافتن کار، تا حدود زیادی به رشته تحصیلی، رزومه و توانایی های شخصی فرد متقاضی بستگی دارد.

اقامت بعد از تحصیل در ایتالیا از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری یک از روش های به دست آوردن اقامت بعد از تحصیل در ایتالیا است که در واقع ارتباط چندانی با پایان تحصیلات دانشجو ندارد و تنها از این منظر که می تواند موجب اقامت بلند مدت وی گردد، مورد نظر قرار می گیرد. دانشجو حتی در دوران تحصیل نیز این امکان را خواهد داشت که از طریق ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار، اقدام به سرمایه گذاری نموده و به دنبال آن، اقامت بلند مدت مبتنی بر سرمایه گذاری در ایتالیا را به دست آورد.

در ایتالیا زمینه های گشترده ای برای سرمایه گذاری و بیزنس وجود دارد و از جانب دولت نیز سیاست درهای باز وضع گردیده است و محدودیت خاصی وجود ندارد. عمده سرمایه گذاری در زمینه های توریسم، صنایع غذایی، ماشین آلات و بازرگانی می باشد. برای ثبت شرکت و راه اندازی یک کسب و کار مولد، نخست باید یک طرح تجاری یا اصطلاحا بیزنس پلن ارائه داد که مورد تایید مقامات مسئول قرار بگیرد.

در صورت موافقت اصولی باید نسبت به تهیه پپیش نویس اسا نامه و سایر مدارک لازمه اقدام نمود. به موجب سرمایه گذاری در ایتالیا ظرف سه سال می توان به اقامت دائم و طی سه سال بعد تر میتوان به شهروندی آن کشور دست یافت.

اقامت بعد از تحصیل در ایتالیا از طریق ازدواج

ازدواج نیز یکی از راه های کسب اقامت دائم و در نتیجه، تابعیت کشوری دیگر است. به موجب ازدواج با یکی از اتباع ایتالیا نیز می توان اقامت دائم و سپس تابعیت آن کشور را به دست آورد. این ازواج برای آن که منجر به کسب اقامت شود، لازم است که حقیقی بوده و زوجین مدت معینی را با یکدیگر و زیر یک سقف زندگی کرده باشند.

این ازدواج همچنین باید قانونی بوده و مقدمات لازمه را داشته باشد مانند آن که فرد باید مجرد باشد یا آن که گواهی طلاق از همسر قبلی داشته باشد. فرد خارجی از این طریق می تواند ظرف 2 سال بعد از ازدواج و ثبت آن، تابعیت این کشور را به دست آورده و شهروند ایتالیا محسوب گردد. تا آن زمان، به موجب اقامت دائمی که یافته است، اجازه کار و تحصیل در ایتالیا را خواهد داشت.

همواره برای رسیدن به مقصود و کسب نتیجه از زحمات و هزینه ها لازم است که قبل، حین و بعد از هر اقدام مهمی با افراد خبره و با تجربه مشاوره نماییم. موسسه سفیران سروش سعادت آماده است تا اطلاعات لازم در خصوص اخذ اقامت بعد از تحصیل در ایتالیا را به شما عرضه دارد.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


☎️  ده خط ویژه موسسه :

02126705356

📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 

 vipvisaa

🌐 سایت های ما : 

www.emigrationplus.com

www.parsmohajerat.com

www.emigrationpars.com

www.mohajeratbama.org

www.iremigre.com


 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه


➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


#موسسه_سفیران_سروش_سعادت

#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 

#مهاجرت_تحصیلی #پاسپورت 

#اقامت_بعد_از_تحصیل_در_ایتالیا

 #اروپا #بهار

#safiran_soroosh_saadat

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده