ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 7
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 84
  • بازديد ديروز : 90
  • بازديد کننده امروز : 73
  • بازديد کننده ديروز : 44
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 1
  • بازديد هفته : 940
  • بازديد ماه : 382
  • بازديد سال : 10,307
  • بازديد کلي : 57,336
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 3.147.104.248
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

امروزه شاهد آن هستیم که بسیاری از والدین قصد دارند تابعیت نروژ را برای کودک خود از طریق تولد در نروژ اخذ نمایند و در جستجوی اطلاعات در این زمینه می باشند. این موضوع در کشور نروژ امکان پذیر است اما شرایط و قوانینی دارد که در این مقاله به طور مفصل توضیح داده خواهد شد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پیشنهاد می نماید به خواندن مطالب مفید این مقاله بپردازید تا به قوانین مربوط به تولد در کشور نروژ آگاهی یابید.

قوانین حاکم بر تولد در نروژ

اخذ تابعیت نروژ در موضوع تولد در نروژ بر اساس سیستم خون است. اما شرایطی در این میان وجود دارد که اعطای تابعیت به تاریخ تولد کودکان مرتبط می گردد. به عبارت دیگر اعطای تابعیت برای فرزندان متولد شده در این کشور، به تاریخ تولد کودکان بستگی دارد. شرایط ذیل برای اعطای تابعیت به کودکان حاکم است:

ممکن است کودکی از تاریخ اول سپتامبر سال 2006 به بعد به دنیا آمده باشد، در این صورت چنانچه یکی از والدین کودک (پدر یا مادر) از اتباع نروژی باشند، تابعیت نروژ به خودی خود به کودک تعلق می گیرد. این در حالی است که از تولد کودک در خاک نروژ یا غیر رسمی بودن ازدواج والدین چشم پوشی می گردد. اما چنانچه کودک قبل از تاریخ مذکور به دنیا آمده باشد، در صورتی تابعیت کشور نروژ به او تعلق می گیرد که یکی از والدین نروژی بوده و پیش از تولد کودک، ازدواج رسمی داشته باشند و یا قبل از تولد کودک، پدر کودک که فوت شده است، با مادر کودک رسما و قانونا ازدواج کرده باشند.  در غیر این صورت تابعیت نروژ به کودک تعلق نمی گیرد.

اخذ تابعیت ازطریق تولد در خاک نروژ

در بررسی موضوع تولد در نروژ ، همان طور که گفتیم انتقال تابعیت در کشور نروژ بر اساس سیستم خون انجام می گیرد. اما ممکن است کودک در خاک این کشور متولد گردد و والدین او نیز از اتباع و شهروندان نروژی نباشند. در این صورت کودک می تواند تابعیت نروژ را به دست آورد. مشروط بر این که کودک در سن 10 سالگی می بایست به مدت 7 سال مداوم و مستمر در این کشور زندگی کرده و اقامت داشته باشد. در این صورت قادر خواهد بود تابعیت نروژ را بگیرد. فرزندان اکثریت والدین نروژی با به دنیا آمدن در خاک نروژ، به خودی خود صاحب تابعیت نروژ می شوند. چنانچه یکی از والدین (پدر یا مادر) از شهروندان نروژی باشد نیز کودک می تواند تابعیت نروژ را داشته باشد. حتی اگر کودک در خارج از خاک نروژ متولد گردیده باشد.

تابعیت مضاعف در نروژ

به طور کلی در مبحث تولد در نروژ ، قانون تابعیت مضاعف از سوی دولت نروژ پذیرفته نمی گردد. اما در این امر، موارد استثنا نیز وجود دارد که کودک می تواند علاوه بر تابعیت خود، تابعیت نروژ را نیز داشته باشد:

  • فردی که والدینش از شهروندان نروژی بوده ولی در خاک کشوری دیگر به دنیا آمده است که قانون اعطای تابعیت آن کشور بر اساس سیستم خاک می باشد. بنابراین کودک می تواند هر دو تابعیت را حفظ کند. (برای مثال کودکی که والدینش از اتباع نروژی بوده اما در خاک آمریکا متولد گردیده است)
  • کودکی دارای والدین نروژی و خارجی است و تابعیت پدر یا مادر خارجی به کودک تحمیل می گردد. در این حالت نیز کودک مجاز است هر دو تابعیت را حفظ نماید.
  • کودکانی که از طریق تقاضا ، تابعیت قبلی آنها ابطال می گردد. در این صورت نیز کودک می تواند هر دو تابعیت را داشته باشد.

تولد در نروژ

شرایط تولد در نروژ از والدین خارجی

در مبحث تولد در نروژ لازم است درخصوص تابعیت کودکان بی تابعیت نیز اشاره ای داشته باشیم. ممکن است والدین پناهنده یا بدون تابعیت صاحب فرزندی در کشور نروژ شوند. در این صورت مجاز هستند برای کودک خود درخواست تابعیت نمایند. در قوانین تولد در کشور نروژ برای این دسته از کودکان نیز قانونی در 28 اکتبر 2016 به تصویب رسید که در مورد کودکان بی تابعیت یا متولد شده از والدین پناهنده سخن می گوید.

بر اساس قانون مصوب مذکور، کودکانی که دارای تابعیت نیستند و یا از والدین پناهنده به دنیا آمده اند، جهت اخذ تابعیت نروژی می بایست به مدت 3 سال در این کشور زندگی کنند. اگرچه فرزند دارای والدین خارجی ولی متولد شده در خاک نروژ  نمی تواند تابعیت کشور نروژ را دریافت کند. اما این کودک نیز مانند سایر کودکان نروژی دارای کد ملی خواهد بود. ضمنا حق استفاده و بهره مندی از خدمات بیمه، بهداشت و سلامت در نروژ را نیز خواهد داشت.

قانون‌ فرزند خواندگی در نروژ

در بیشتر کشورهای دنیا امر فرزند خواندگی رواج دارد. بدین معنا که ممکن است والدین در کشورهای مختلف اقدام به بر عهده گرفتن سرپرستی کودک یا کودکانی نمایند و بخواهند که آنها را به فرزند خواندگی خود در آورند. در این صورت تابعیت والدین به فرزند خوانده تعلق می گیرد اما کودک و والدین می بایست شرایط لازم را دارا باشند.

چنانچه تاریخ تولد فرزندخواندگی کودک قبل از اول سپتامبر سال 2006 میلادی بوده و کودک کمتر از 18 سال سن دارد، در صورتی که فرزند خواندگی کودک به تایید دولت نروژ برسد و گواهی مربوطه صادر گردد، تابعیت والدین نروژی به کودک تعلق می گیرد. اما در صورتی که کودک پس از تاریخ مذکور به فرزند خواندگی والدین نروژی در آمده و سن وی نیز کمتر از 18 سال باشد، برای اخذ تابعیت می بایست دولت نروژ فرزند خواندگی وی را تایید نموده و اداره تایید فرزند خواندگی بیگانگان نیز تاییدیه لازم را صادر نماید.

نکات تولد در کشور نروژ

والدین خارجی که ساکن یکی از کشورهای اروپایی هستند، چنانچه در کشور نروژ فرزندی به دنیا آورند، مجاز هستند در همان سال اول تولد کودک درخواست تابعیت نروژی فرزندشان را داشته باشند.  ممکن است کودکی در خاک کشور نروژ به دنیا بیاید اما والدین وی بخواهند تابعیت کشور دیگری را برای فرزند خود بگیرند. در این صورت تا زمانی که 18 سال وی تمام نشده باشد، تابعیت کشور نروژ برای او باطل می گردد.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت امیدوار است مطالبی که در این مقاله ارائه گردیده توانسته باشد به سوالات مهاجران و والدین گرامی که کودک آنها به دنیا آمده یا در شرف به دنیا آمدن است، پاسخگو باشد. چنانچه قصد دریافت اطلاعات تکمیلی و جامع تری در خصوص تولد در نروژ یا به طور کلی شرایط مهاجرت به نروژ را دارید از طریق تماس تلفنی یا مراجعه حضوری به دفتر موسسه اقدام به عمل آورید.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

☎️  ده خط ویژه موسسه :
02126705356
📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما :
 vipvisaa
🌐 سایت های ما :
www.emigrationplus.com
www.parsmohajerat.com
www.emigrationpars.com
www.mohajeratbama.org
www.iremigre.com

 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

#موسسه_سفیران_سروش_سعادت
#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا
#تولد_در_نروژ
#مهاجرت_اروپا_بهار
#safiran_soroosh_saadat

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده