ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 211
  • بازديد ديروز : 90
  • بازديد کننده امروز : 170
  • بازديد کننده ديروز : 44
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 1
  • بازديد هفته : 1,067
  • بازديد ماه : 509
  • بازديد سال : 10,434
  • بازديد کلي : 57,463
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 18.219.86.155
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

در مقاله پیش رو قصد بررسی تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم را داشته و به تجزیه و تحلیل آن می پردازیم و راه های اخذ اقامت را بررسی می نمائیم. کانادا از جمله معدود کشورهایی است که در سال های اخیر به دلایل مختلفی از جمله کمبود نیروی کار به نسبت وسعت سرزمینی و سیاست جذب نیروی کار خارجی و متخصص، با سهولت بیشتری نسبت به کشورهای تراز اول دنیا می توان برای مهاجرت و کار در آن اقدام نمود. بالاخص برای ایرانیانی که قصد اقامت در کشوری پیشرفته با هزینه های معقول را دارند می تواند بهترین گزینه برای تحصیل، کار و زندگی باشد. کانادا دارای 9 استان است و پایتخت آن شهر اتاوا در استان انتاریو واقع شده است.

این کشور همچنین مکانی زیبا برای مسافرت و تفریح است. کانادا در صنعت توریسم بسیار قوی است به طوری که طبق آمار کانادا 20.8 میلیون گردشگر خارجی تنها طی چند شب از این کشور دیدن کرده اند که این آمار رکورد قبلی را در سال 2002 با 20.1 میلیون بازدید کننده نیز جابجا کرده است و نشان دهنده تقاضای بسیار بالا برای ویزای توریستی کانادا می باشد. حال ممکن است این سوال پیش آید که با توجه به شرایط ایده آلی که این کشور برای مهاجرت ایجاد کرده است آیا امکان تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم وجود دارد یا خیر.

شرایط تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم

قبل از هر مطلبی ابتدا باید در ویزای توریستی کانادا این کشور تحقیق کنیم تا با شناختی که از آن پیدا می کنیم ببینیم آیا امکان تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم وجود دارد یا خیر. اگر بخواهیم در بدو امر به این پرسش پاسخ دهیم شاید بتوان با نگاهی خوشبینانه به دنبال راهی برای تبدیل آن بود اما در واقعیت زمانی که شخصی به عنوان توریست به کشوری ورود پیدا می کند اجازه اقامت دائم برای او صادر نمی شود.

شاید گزاف نباشد اگر بگوییم که این اتفاق در عمل امکان پذیر نیست اما بیایید ببینیم آیا فردی که به کانادا وارد می شود می تواند از طریق دریافت ویزای کار در آنجا اقامت خود را دریافت نماید یا خیر و آیا از این طریق می توان وارد کانادا شد و ویزای خود را به اقامت دائم تبدیل نمود. اتباع کشورهای دیگر قبل از ورود به کانادا باید ویزای آنلاین کانادا ETA را دریافت کنند. این روش معتبر ورود به کانادا بر پایه ویزای آنلاین مرتبط با گذرنامه توریستی است که به صاحب آن اجازه بازدید از این کشور را برای کار یا تفریح می دهد. زمانی که شما وارد خاک این کشور می شوید در یک صورت می توانید برای اخذ ویزای کار درخواست کنید آن هم در موردی است که شما نیازی به کسب ویزای توریستی نداشته باشید.

شروط صدور ویزای کار در کانادا

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که بدون نیاز به ویزای ویزیتوری یا توریستی توان ورود به خاک کانادا را داشته باشید برای صدور ویزای کار دو راه پیش روی شما قرار گرفته است:

1- اولین مورد کارفرمایی است که به شما به عنوان نیروی کار پیشنهاد شغلی داده باشد و شماره ارزیابی تاثیرات بازار کار را نیز دارا باشد (labor market impact assessment or LMIA). لمیا سندی است که کارفرما قبل از استخدام کارمند خارجی ممکن است به آن نیاز داشته باشد. یک positive LMIA نشان می دهد که به یک کارگر خارجی برای تامین نیروی کار احتیاج است و ثابت میکند که هیچ شهروند کانادایی برای انجام این کار تقاضایی ارسال نکرده است. اگر کارفرما برای شغل مورد نظر نیاز به این گواهی داشته باشد باید برای دریافت آن اقدام کند و پس از کسب این مجوز کارگر می تواند برای اجازه کار درخواست دهد.

2- داشتن پیشنهاد استخدام شماره دار در صورتی که برای آن شغل مناسب (applicable) باشید. علاوه بر اینها شما باید با مدارک اثبات کنید دارای تجربه و مهارت کافی در مورد شغلی که قصد انجام آن را در کانادا دارید، هستید. اثبات اینکه شغل مورد نظر نیازی به LMIA ندارد در صورتی که آن شغل applicable باشد و در صورتی که برای کاری که انجام می دهید نیاز به گواهی پزشک معتبر داشته باشید یا از تبعه کشورهایی باشید که نیاز به داشتن این گواهی دارند باید آن را نیز ارائه دهید. داشتن گذرنامه معتبر یا مدارک مربوط به سفر کافرما نیازی به ارائه اسناد در هنگام درخواست مجوز کار نخواهد داشت. اگر قصد کار در کبک را داشته باشید به گواهی (CAQ) نیاز خواهید داشت اما در صورتی که از ارائه LMIA معاف هستید نیازی به ارائه CAQ نیز نخواهید داشت.

تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم

عدم نیاز به ویزای ویزیتوری کانادا

حال می خواهیم بررسی کنیم که چه اشخاصی به ویزای ویزیتوری این کشور نیاز ندارند، اکثر مردمی که به کانادا مسافرت می کنند به ویزا یا مجوز مسافرت الکترونیک احتیاج دارند اما برخی از افراد ممکن است فقط با یک گذرنامه معتبر به این کشور سفر کنند. این افراد شامل شرایط زیر باشد: آن شخص یک شهروند کانادایی یا دارای تابعیت مضاعف با کانادا باشد. شهروندان دو تابعیتی برای سفر به کانادا نیاز به ارائه پاسپورت کانادایی خود دارند و با پاسپورت دیگر خود نمی توانند به این کشور پرواز کنند. تنها مورد استثناء در مورد شهروندان دو تابعیتی آمریکایی کانادایی است که با گذرنامه آمریکایی خود نیز می توانند به کانادا وارد شوند. اقامت دائم کانادا داشته باشد.

ساکنان دائم کانادا به کارت اعتباری معتبر PR نیاز دارند و باید در صورت انقضا آن را تمدید نمایند. پناهندگانی که با سند غیر شهروندی به کانادا سفر می کنند. یک فرد بی سرپرست با گذرنامه بیگانه شخص سابقاً در کانادا اقامت داشته است. اگر قبلاً در این کشور اقامت داشته اید هنوز هم می توانید اقامت دائم کانادا را داشته باشید. صرفا باید ثابت کنید در گذشته PR این کشور را داشته اید زیرا اقامت دائم این کشور منقضی نمی شود.

اقامت دائم یا PR کانادا

در صورتی که هنوز وضعیت PR را دارید اما اعتبار کارت خود را از دست داده اید دو گزینه برای سفر به کانادا در پیش دارید. گزینه اول درخواست سفر برای تمدید PR که به آن PRTD می گویند و دوم اینکه وضعیت PR خود را کنار بگذارید و برای درخواست ویزا اقدام کنید. بهترین گزینه بستگی به وضعیت شما دارد که آیا هنوز هم برای تمدید PR صلاحیت دارید یا خیر. به موارد 3 و 4 نیز که در مورد پناهندگی است نمی پردازیم.

همانطور که در این مقاله خواندید عملا راهی برای تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم وجود ندارد و این مطلب که در ابتدا به آن اشاره کردیم گزافه گویی و بی راهه نبوده است. اما این مژده را به دوستانی که قصد تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم دارند، می دهیم که مجرب ترین کادر مهاجرت در ایران که در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گرد آمده اند. با اطلاع از بهترین راه های ورود به این کشور و اقامت آن مشتاقانه منتظر خدمت رسانی به شما عزیزان برای کمک به اهداف مهاجرتی شما می باشند لذا در صورت تمایل با ما تماس بگیرید تا بروزترین و بهترین روش های مهاجرت و اقامت در کانادا را در اختیار شما عزیزان بگذاریم.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


☎️  ده خط ویژه موسسه :

02126705356

📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 

 vipvisaa

🌐 سایت های ما : 

www.emigrationplus.com

www.parsmohajerat.com

www.emigrationpars.com

www.mohajeratbama.org

www.iremigre.com


 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه


➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


#موسسه_سفیران_سروش_سعادت

#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 

#تبدیل_ویزای_توریستی_کانادا_به_اقامت_دائم

#مهاجرت_اروپا_بهار

#safiran_soroosh_saadat

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده