ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 876
  • کل نظرات : 1
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 102
  • بازديد ديروز : 75
  • بازديد کننده امروز : 53
  • بازديد کننده ديروز : 50
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 0
  • بازديد هفته : 456
  • بازديد ماه : 1,378
  • بازديد سال : 11,303
  • بازديد کلي : 58,332
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 3.16.47.74
  • مرورگر : Safari 5.1
  • سيستم عامل :

ویزا برای پزشکان و دندانپزشکان چگونه اخذ می گردد؟ کار و طبابت پزشکان برای خارج از کشور به چه صورت است؟ آیا مدرک پزشک ایرانی مورد پذیرش دیگر کشورها است؟ کار و یا ادامه تحصیل پزشکان و دندانپزشکان در دوره های تخصص و یا فلوشیپ به چه منوال است؟ اقامت پزشک و شغل پزشک در کشورهای دیگر از چه اعتباری برخوردار است؟

دوره های تطبیقی و گذراندن معادل در دیگر کشورها برای اقامت پزشکان به چه ترتیب است؟ آیا قوانین کشورها در مورد پزشک ایرانی یکسان است؟ بهترین و مناسب ترین کشور برای مهاجرت پزشکان و خانواده پزشکان کجاست؟ در این مقاله به تمام موارد بالا می پردازیم و می نویسیم که کدام کشورها برای ویزا برای پزشکان و دندانپزشکان ایرانی کشور مناسب است جهت مهاجرت و اقامت.

پزشکان و دندانپزشکان

چنانچه مدرک دکترای حرفه ای دارید یا به عبارتی پزشک یا دندانپزشک هستید و می خواهید که در خارج از ایران کار کنید یا تحصیل را در خارج از ایران ادامه دهید این اطلاعات که ما به طور اختصار و شامل اهم مطالب آوردیم، می تواند برای شما عزیزان مفید باشد. ما مطالب را به طور مقایسه ای و با تحلیل آوردیم تا شما بتوانید با اطلاع از جمیع شرایط و مطالب به راحتی اتخاذ تصمیم بفرمایید.جدیدترین کشوری که برای ویزا برای پزشکان و دندانپزشکان را صادر میکند کشور دانمارک است.

ویزای معروف به ویزای xg1

در صورتی که به عنوان یک پزشک یا دندانپزشک در کشوري غیر از دانمارك تحصیل کرده باشید، می توانید براي ویزاي اقامتی در دانمارك اقدام کنید که یادگیري زبان دانمارکی و پشت سر گذاشتن آزمون هاي حرفه اي و غیره را که براي اخذ تاییدیه به عنوان پزشک یا دندانپزشک ضروري هستند، میسر می کند.

مجوز اقامتی که به منظور اخذ تاییدیه صادر می شود به فرد حق و اجازه کار پزشکی نمی دهدبنابرین براي کار باید براي یک مجوز کار مجزا در ارتباط با به اصطلاح اشتغال براي اهداف تطبیقی و آموزشی اقدام کرد که به طور کلی بخشی از فرایند اخذ تاییدیه خواهد بود. در صورتی که از پیش مجوز اقامت دانمارك را مثلا به عنوان همراه فردي که در این کشور اقامت کاري یا تحصیلی دارد، در اختیار داشتید نیازي به درخواست براي یک مجوز جدید نیست. می توانید از مجوز کنونی براي تکمیل فرایند کسب مهارت مورد نیاز براي مرجع امنیت بیمار دانمارکی براي اخذ تاییدیه به عنوان پزشک یا دندانپزشک استفاده کنید.

ویزا برای پزشکان و دندانپزشکان برای کار

سه کشوری که ویزای اسکیل ورکر یا اصطلاحا ویزای مهارت تخصصی برای پزشکان صادر میکنند و ارزشمند هستند کشورهای کانادا، استرالیا و نیوزلند میباشد. رشته پزشکی و دندانپزشکی از مشاغل مورد نیاز این کشورها به شمار می آید که شدیدا به پزشک و دندانپزشک (مانند پزشکی در کانادا) نیاز دارند.

برای موفقیت در اخذ این نوع ویزاها که میتوان گفت از سخت ترین ویزاها به شمار می آید نیازمند مدرک زبان در سطح آیلتس هفت و یا داشتن یک پیشنهاد کاری از کشور کاناداست. به همین جهت اگر پزشکی فکر میکند که با داشتن سابقه کار نسبی توانایی گرفتن آیلتس هفت یا بالاتر را دارد میتوان گفت شرایط گرفتن ویزای اسکیل وورکر استرالیا و نیوزلند را دارد چرا که این دو کشور برای صدور این نوع ویزای نیازمند داشتن پیشنهاد کاری نیستند. این سه کشور برای صدور ویزا نسبت به توانایی و مدارک فرد متقاضی امتیاز صادر میکند و صدور ویزا را منوط به رسیدن امتیاز مشخصی میداند.

از شرایط اصلی این امتیازبندی سن، مدرک تحصیلی، مدرک زبان و سابقه کار میباشد البته به غیر این موارد میتوان امتیازهای دیگری نیز اخذ کرد که هر کسی از آنها برخوردار نیست. پزشکان و دندانپزشکانی که مایل به مهاجرت به اروپا یا آمریکا هستند بایستی دقت نمایند که مدرک دکترای حرفه ای یا پزشکی و دندانپزشکی ایران در اکثر کشورهای دنیا مورد تایید قطعی نیست و مدرک ایشان به طور کارشناسی ارشد ارزیابی میگردد.

تحصیل یا کار پزشکان در آمریکا

پزشکان برای ویزا برای پزشکان و دندانپزشکانچه برای تحصیل یا کار در آمریکا، بایستی امتحان USMLE را اخذ کنند. البته نکته بسیار مهم این است که در برخی ایالات و در قسمت های دور افتاده آنها، دکتر می تواند حتی بدون پشت سر گذاشتن امتحان  USMLEوارد کار شوند اما در اکثر موارد پشت سر گذاشتن امتحان USMLE از موارد الزامی می باشد و طبیب مذکور باید این دوره را بگذراند.

چه برای امتحان  USMLEتشریف ببرید یا چه برای کار درمناطق دور افتاده متقاضی باشید، هر دوی اینها راه درستی برای اقدام نیست زیرا اگر برای  USMLEاقدام کنید یا برای ویزای کار (H1b) در هر دو صورت ویزای شما بسیار پرریسک استما تصور میکنیم که عالی ترین کار برای شما این است که از راههای دیگر ویزای آمریکا را گرفته، وارد آمریکا بشوید و اولا ببینید همه چیز مورد دلخواه شما و همان طور که تصور می نمودید هست یا نه؟

ثانیا اگر تمایل دارید پس از ورود در آمریکا بمانید می توانید در یک course  آمادگی آزمون  USMLEثبت نام کنید و ویزای شما و خانواده به تحصیلی تبدیل می شود، در نتیجه بعد از گذراندن دوره و انجام امور مقدماتی، امکان اقدامات بعدی برای اخذ اقامت کاری در آمریکا فراهم خواهد شد.

ویزای آمریکا

نکته بسیار مهم این است که همانطور که پیشتر هم بر عرضتان رسید، اساسا با ثبت نام USMLE نمی توانید ویزای آمریکا را بگیرید یا به عباراتی شانس اخذ ویزا خیلی پائین است. همچنین شانس یافتن کار در مناطق محروم آمریکا که بدون  USMLEشما می توانید آن کارها را تقاضا کنید بسیار کم است و فرآیند اخذ ویزای  H1bخود یک پروسه دشوار به شمار می رود که گاها تا دو سال به طول می انجامد اما طرق آن در صورتی که در آمریکا باشید بسیار آسانتر است، بنابرین ابتدا برای ویزای آمریکا اقدام کنید، به آمریکا بروید بعدا در آنجا برای سایر امور اقدام بفرمایید. اگر مایل هستید در زمینه ویزا برای پزشکان و دندانپزشکان، نحوه ورود اولیه، اخذ اقامت آمریکا و … مشاوره تلفنی رایگان بگیرید میتوانید با وکلا و مشاورین موسسه ما  تماس حاصل فرمایید.

تحصیل پزشکی در آلمان

کشورهای دیگری که مدرک پزشک ایرانی در آنها از اعتبار بالایی برخوردار است کشور آلمان میباشد که از معاهده ای که در زمان رضاخان با کشور آلمان منعقد شد بر این شد که پزشک ایرانی با گذراندن دوره های کوتاه مدت بتواند به عنوان پزشک آلمانی طبابت کند. برای آشنایی کامل در مورد تحصیل پزشکی در آلمان چه در مرحله ی تخصص چه در مرحلهی عمومی به قمست آبی رنگ که لینک داده شده است مراجعه فرمایید. اما با همه این احوالات گرفتن پذیرش تخصص از کشور آلمان امریست دشوار و اکثر پزشکان و دندانپزشکان ایرانی جهت ورود به این کشور سمت ویزایی دیگر می روند و پس از آن با مکاتبات و تلاش نسبی موفق میشوند که پذیرش تخصص اخذ نمایند.

معمولا اکثر پزشکان ایرانی به سمت ویزا برای پزشکان و دندانپزشکان در جستجوی کار کشور آلمان می روند و از آنجایی که رشته پزشکی در پازیتیو لیست (لیست رشته های مورد نیاز آلمان) میباشد بدون نیاز به داشتن قرارداد کاری و یا پیشنهاد کاری میتوانند این ویزا را اخذ نمایند. به این صورت که اگر کسی بخواهد از اینجا برای پذیرش تخصص در آلمان اقدام کند باید مدرک زبان آلمانی در سطح c1ارائه کند. همچنین از یک استاد راهنمای آلمانی از دانشگاه های معتبر آلمان پذیرش را اخذ کرده باشد که این از موانع اصلی گرفتن پذیرش تخصص از آلمان می باشد.

از این روست که ویزای در جستجوی کار آلمان راهی ارزان و مطمئنی جهت ورود به کشور آلمان است. هرچند که بهتر است فرد برای موفقیت خود تا حدودی زبان آلمانی را سپری کرده باشد و آشنایی داشته باشد. در نتیجه یکی از بهترینهای ویزا برای پزشکان و دندانپزشکان کشور آلمان می باشد.

ویزا برای پزشکان و دندانپزشکان

تحصیل پزشکی در اتریش

دیگر کشوری که در این زمینه ویزا برای پزشکان و دندانپزشکان توصیه میشود کشور اتریش است که البته تا دو سال پیش یک کورس سه ساله بسیار خوب در دانشگاه مدیکال وین ارائه می شد به عنوان دوره کلینیکال اتریش که پزشکان و دندانپزشکان به راحتی در این رشته ها اخذ پذیرش میکردند که در حال حاضر شدیدا نیاز به سوپروایزر و یا استاد راهنما دارد. می شود گفت برای گرفتن پذیرش از این رشته ها کار سخت شده است.
برای آگاهی از تحصیل رایگان پزشکی در اتریش نیزه قسمت لینک تحصیل پزشکی در اتریش مراجعه فرموده وآخرین اطلاعات لازم را در این زمینه کسب کنید.

برای رشته های داروسازی میتوان گفت هنوز شرایط فراهم است و اشخاصی که مدرک داروسازی ایران را دارند یک شانس فوق العاده جهت تحصیل و کار و اقامت دارند. کشور اتریش در مقطع دکترا به فرد پذیرش داده و در برخی اوقات دیده شده که فرد همراه با تحصیل خود کار هم داشته و به درآمد خوبی نیز رسیده است.

البته یک نوع ویزای دیگری به عنوان ویزای قرمز سفید قرمز در این کشور وجود دارد که رشته پزشکی از رشته های مورد نیاز این نوع ویزا محسوب شده و میشود گفت عملا نوعی ویزای کاریست که البته سختی های خاص خود از جمله نیاز به زبان آلمانی در آن است. که در مقاله قرمز سفید قرمز اتریش به آن پرداخته شده است. در دو سال اخیر نیز کشورهایی نظیر ترکیه و مجارستان هم مورد توجه افراد جهت تحصیل پزشکی بوده است. جهت کسب اطلاع از شرایط ترکیه مقاله ی تحصیل دندانپزشکی در ترکیه و برای کسب اطلاعات در مورد مجارستان نیز مقاله تحصیل پزشکی در مجارستان مطالعه شود.

تحصیل پزشکی در آفریقای جنوبی

کشور دیگری که ویزا برای پزشکان و دندانپزشکان فراهم است کشور آفریقای جنوبی است با شهرهای بسیار زیبای ژوهانسبورگ و کیپ تاون که این کشور با توجه به کمبود پزشک در این کشور رشته پزشکی را وارد لیست مورد تقاضای خود کرد و در رشته های نظام سلامت این رشته کاملا دیده می شود.

شاید از لحاظ اسمی این کشور دارای اعتبار نباشد اما میتوان گفت جزو سی کشور برتر دنیا محسوب شده و از اقتصاد غنی و زیبایی های بسیاری برخوردار است. یکی از مزیت های این نوع ویزا این است که بلند مدت بوده و پزشک ایرانی حداقل دو سال ویزا دارد بدون نیاز به قرارداد کاری و دیگر اینکه روی این ویزا فرد می تواند همراهان و خانواده خود را همراه با خود ویزا داشه باشد و دیگر مزیت این نوع کشور این است که نیاز به داشتن مدرک زبان نیست و زبان این کشور زبان انگلیسی می باشد چرا که از مستعمره های کشور انگلستان به شمار می رود. البته در مقاله ویزای کار افریقای جنوبی همین سایت به صورت کامل به این نوع ویزا پرداخته شده است.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

☎️  ده خط ویژه موسسه :
02126705356
📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 
 vipvisaa
🌐 سایت های ما : 
www.emigrationplus.com
www.parsmohajerat.com
www.emigrationpars.com
www.mohajeratbama.org
www.iremigre.com

 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

#موسسه_سفیران_سروش_سعادت
#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 
#مهاجرت_تحصیلی #پاسپورت 
#ویزا_برای_پزشکان_و_دندانپزشکان
#اروپا #بهار
#safiran_soroosh_saadat

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده